Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lwówku Śląskim ogłasza nabór kandydatów do pełnienia funkcji:
KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ
umowa o pracę w zadaniowym systemie czasu pracy w wymiarze pełnego etatu, od 1 marca 2025 r.
1. Niezbędne wymagania formalne:
1) Kandydat posiada:
a. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia,
praca socjalna, nauki o rodzinie lub
b. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi
w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem
kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej oraz co najmniej roczne
doświadczenie
w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza
lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
2) kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie
jest mu zawieszona ani ograniczona;
3) kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku
do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe;
5) kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
z dostępem ograniczonym;
6) kandydat daje rękojmię należytej realizacji zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.
2. Wymagania merytoryczne:
1) znajomość ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
oraz aktów wykonawczych do niej,
2) znajomość ustawy - Kodeks rodzinny i opiekuńczy.
3. Wymagania dodatkowe:
1) prawo jazdy kat B;
2) samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań;
3) odpowiedzialność za wykonywanie powierzonych zadań;
4) wysoki stopień empatii;
5) nieposzlakowana opinia;
6) kreatywność;
7) umiejętność obsługi komputera w środowisku MS Windows oraz pakietu Office;
8) umiejętność pracy w zespole;
9) znajomość programu POMOST.
4. Zakres wykonywanych zadań:
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka
w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie we współpracy z rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom
dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku, gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony
asystent rodziny- we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu
wzajemnego kontaktu;
4) zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do
specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacji;
5) zgłaszanie do ośrodka adopcyjnego informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną,
w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
7) przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy
zastępczej;
8) działania związane z naborem kandydatów do pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej,
niezawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
9) udział przy kwalifikowaniu osób kandydujących do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub
prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
10) udział w organizowaniu szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub
prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz dla kandydatów do pełnienia funkcji dyrektorów
placówek opiekuńczo wychowawczych typu rodzinnego;
11) działania związane z zapewnieniem pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinną pieczę
zastępczą, w szczególności w ramach grup wsparcia oraz rodzin pomocowych;
12) współpraca ze środowiskiem lokalnym w szczególności z ośrodkami pomocy społecznej,
sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi,
a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz z organizacjami społecznymi;
13) udział w dokonywaniu okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej pieczy
zastępczej;
14) udział w dokonywaniu oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka pod
względem predyspozycji do pełnienia powierzonej im funkcji oraz jakości wykonywanej
pracy;
15) udział w sporządzaniu opinii o których mowa w art. 139a ustawy o wspieraniu rodziny
i systemie pieczy zastępczej;
16) działania związane z prowadzeniem rejestru rodzin zastępczych oraz przebywających w nich
dzieci.
5. Wymagane dokumenty:
1) CV;
2) kserokopia dokumentów potwierdzających kwalifikacje;
3) kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy lub zaświadczenie
o zatrudnieniu – w przypadku pozostawania w stosunku pracy);
4) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, że nie jest i nie był
pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani
ograniczona (dotyczy osób posiadających dzieci);
5) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, o wypełnianiu obowiązku
alimentacyjnego w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego;
6) oświadczenie kandydata o niefigurowaniu w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na
Tle Seksualnym;
7) oświadczenie kandydata o rękojmi należytej realizacji zadań koordynatora rodzinnej pieczy
zastępczej;
8) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, że nie był skazany
prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną o pełnej zdolności do
czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
10) oświadczenie kandydata zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb
niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji- zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
11) pisemną koncepcję pracy własnej na stanowisku koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej,
uwzględniającą metodologię pracy z dzieckiem i rodziną zmierzającą do opracowania planu
pomocy dziecku;
12) oświadczenie kandydata zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb
niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
6. Miejsce wykonywania pracy:
Teren powiatu lwóweckiego, praca w środowisku i w miejscu zamieszkania rodzin zastępczych
oraz w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lwówku Śląskim.
7. Forma zatrudnienia:
Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej- umowa o pracę, zadaniowy czas pracy, umowa
od 1 marca 2025 r.
8. Termin i miejsce składania dokumentów:
1) wymagane dokumenty należy składać osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy
Rodzinie w Lwówku Śląskim (pokój Nr 1) lub za pośrednictwem poczty na adres:
Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lwówku Śląskim, ul. Szpitalna 4, 59- 600
Lwówek Śląski w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Koordynator rodzinnej pieczy
zastępczej- rekrutacja” w terminie do 24 lutego 2025 r., decyduje data wpływu do
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lwówku Śląskim;
2) dokumenty aplikacyjne, które wpłyną po wskazanym terminie lub dokumenty
niekompletne, nie będą rozpatrywane.
9. Informacje dodatkowe:
1) osoby spełniające wymagania określone w ogłoszeniu mogą zostać zaproszone na rozmowę
kwalifikacyjną, o terminie której kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie;
2) informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie BIP Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie w Lwówku Śląskim http://pcprlwowekslaski.bipstrona.pl/ i na tablicy
ogłoszeń;
3) dokumenty aplikacyjne zostaną zwrócone kandydatowi w terminie 30 dni od dnia zakończenia
procesu rekrutacji.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lwówku Śląskim ogłasza nabór kandydatów do pełnienia funkcji: KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ - Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lwówku Śląskim ogłasza nabór kandydatów do pełnienia funkcji: KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ