Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Roboty publiczne - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Prace interwencyjne - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Doposażenie stanowiska pracy- dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Bon na zasiedlenie - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Projekt „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy”!

Dołącz do projektu „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy”!

Pracodawco!

Chcesz zyskać wykwalifikowanego pracownika i jednocześnie obniżyć koszty?

W ramach projektu „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy” proponujemy współpracę z naszymi uczestnikami – absolwentami szkół wyższych z niepełnosprawnością, gotowymi do podjęcia pracy.

Projekt realizowany jest realizowany przez Kontraktor Sp. z o.o. w okresie od 1 X 2024 r. do 30 IX 2026 r. na terenie województwa dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, podlaskiego, pomorskiego, śląskiego, wielkopolskiego oraz zachodniopomorskiego i ma na celu zwiększenie zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnościami, które są absolwentami szkół wyższych, tj. studiów licencjackich, magisterskich, podyplomowych lub doktoranckich (do 5 lat po uzyskaniu dyplomu) lub realizują ostatni rok nauki na studiach.

Co może zyskać pracodawca?

  • Bezpłatną rekrutację - my rekrutujemy dla Ciebie kandydata na staż, a Ty decydujesz czy spełnia Twoje oczekiwania. Jeśli masz swojego kandydata, również możesz go nam polecić.
  • Zaangażowanego stażystę przez 4 miesiące za darmo – stażysta otrzymuje stypendium
    w wysokości 3 510,92 zł netto/m-c, w pełni finansowane ze środków projektu. Pracodawca nie ponosi żadnych wydatków związanych z wynagrodzeniem.
  • Wykwalifikowanego pracownika - uczestnicy projektu to osoby z wyższym wykształceniem, które w ramach projektu mogą odbyć certyfikowane kursy i szkolenia zawodowe umożliwiające zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji zawodowych dopasowanych do potrzeb pracodawców.
  • Wyposażenie stanowiska pracy - dostosowanie miejsca pracy do potrzeb uczestnika
    (np. ergonomiczne meble, specjalistyczne oprogramowanie, sprzęt techniczny) w kwocie średnio 5000 zł brutto/osobę.
  • Sfinansowanie dodatku do wynagrodzenia Opiekuna Stażysty w kwocie 500 zł brutto/m-c.

Czego od Ciebie oczekujemy, Pracodawco?

  • Wyznaczenia Opiekuna Stażysty, który wesprze stażystę w realizacji zadań.
  • Opłacenia badania lekarskiego z zakresu medycyny pracy dla Stażysty.
  • Gotowości do zatrudnienia stażysty po zakończeniu stażu na okres co najmniej 6 miesięcy po zakończeniu stażu na podstawie:
    • umowy o pracę w wymiarze co najmniej: 0,25 etatu – dla osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności; 0,5 etatu – dla osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności; 0,5 etatu – dla osoby z lekkim stopniem niepełnosprawności, z uwagi na niepełnosprawność intelektualną, całościowe zaburzenia rozwojowe, długotrwałą, chroniczną niepełnosprawność o charakterze psychicznym, niepełnosprawność sprzężoną; 0,75 etatu
      –  dla pozostałych osób z lekkim stopniem niepełnosprawności;
    • lub umowy cywilnoprawnej z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem.

Absolwencie z niepełnosprawnością! Szukasz pracy?

Ten projekt jest dla Ciebie, jeśli:

  • Jesteś osobą z niepełnosprawnością
  • Studiujesz na ostatnim roku studiów licencjackich lub magisterskich lub doktoranckich lub podyplomowych lub ukończyłeś studia maksymalnie 5 lat temu
  • Nie pracujesz lub pracujesz dorywczo na umowie cywilnoprawnej lub pracujesz poniżej swoich kwalifikacji
  • Jesteś z województwa: dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, podlaskiego, pomorskiego, śląskiego, wielkopolskiego lub zachodniopomorskiego

Oferujemy:

  • Płatny 4-miesięczny staż (stypendium 3 510,92 zł netto/m-c) z gwarancją zatrudnienia na min. pół roku.
  • Certyfikowane kursy i szkolenia zawodowe, które zwiększą Twoje kompetencje.
  • Wsparcie w znalezieniu zatrudnienia .

Skontaktuj się z nami!

Pracodawco, pokażemy Ci, jak wiele możemy wnieść do Twojej firmy!
Absolwencie, pomożemy Ci zdobyć doświadczenie i pracę!

e-mail: a.nowicka@kontraktor.biz.pl
tel. 600 901 257

Uzupełnij formularz kontaktowy a my do Ciebie zadzwonimy!

Link do formularza: https://forms.office.com/r/AqEtXuEbnr

Chcesz przyjąć na staż lub zatrudnić uczestnika projektu?

Uzupełnij formularz zgłoszenia zapotrzebowania na stażystę/pracownika: https://forms.office.com/r/0BtCK2Twgj

Więcej informacji o projekcie znajdziesz tutaj: https://kontraktor.biz.pl/projekt-pfron

Projekt „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy”

współfinansowany ze środków PFRON w ramach programu „ABSOLWENT II”

   

baner

Informacje o publikacji dokumentu


Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A w Jeleniej Górze

Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A w Jeleniej Górze jako Partner Projektu realizuje projekt: „Nowe kompetencje, nowe perspektywy – kształcenie osób dorosłych w subregionie jeleniogórskim” oraz „Aktywizacja Dolnośląskiego Rynku Pracy – IV edycja”. https://karr.pl/aktualne/

karr

Informacje o publikacji dokumentu


Wolne środki na organizację staży dla bezrobotnych

#FunduszeEuropejskie #FunduszeEU

Informacje o publikacji dokumentu


Szkolenia zawodowe - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Dane kontakowe

Nazwisko i Imię Telefon/
Nr pokoju
E-mail
Barycka Maja - Specjalista ds. rejestracji 75 782 42 24 wew. 266
pok. 17
m.barycka@lwowekslaski.praca.gov.pl
Bondrow Beata – Specjalista ds. programów 75 782 42 24
wew. 255
pok. 7
b.bondrow@lwowekslaski.praca.gov.pl
Bondrow Małgorzata – Specjalista ds. ewidencji i świadczeń 75 782 42 24
wew. 271
pok. 14
m.bondrow@lwowekslaski.praca.gov.pl
Delost Olivia -Młodszy doradca ds. zatrudnienia  75 782 42 24
wew. 264
st. 6
o.delost@lwowekslaski.praca.gov.pl
Franczyk-Mius Justyna– Kierownik Działu OE, IOD 75 782 42 24
wew. 277
pok. 25
ewidencja@lwowekslaski.praca.gov.pl
iod@lwowekslaski.praca.gov.pl
Gołębiowska-Polak Ewelina –
Zastępca Dyrektora PUP
75 782 42 24
wew. 252
pok. 12
zastepca@lwowekslaski.praca.gov.pl
Grządko Katarzyna - Referent 75 782 42 24
wew. 200
pok. 11
wrlw@praca.gov.pl
Karpowicz Paweł – Zastępca Kierownika Działu CAZ   75 782 42 24
wew. 202
pok. 6
p.karpowicz@lwowekslaski.praca.gov.pl
caz@lwowekslaski.praca.gov.pl
Kida Piotr – Referent ds. informatyki 75 782 42 24
wew. 267
pok. 1
informatyk@lwowekslaski.praca.gov.pl
Knapik Kamila – Doradca zawodowy 75 782 42 24
wew. 279
pok. 26
k.knapik@lwowekslaski.praca.gov.pl
Kopyto Aleksandra – Specjalista ds. programów 75 782 42 24
wew. 255
pok. 7
a.kopyto@lwowekslaski.praca.gov.pl
Kostera Beata – Księgowa 75 782 42 24
wew. 287
pok. 2
b.kostera@lwowekslaski.praca.gov.pl
Litus Elżbieta – Główny księgowy 75 782 42 24
wew. 269
pok. 16
ksiegowosc@lwowekslaski.praca.gov.pl
Mytych Edyta – Referent 75 782 42 24
wew. 262
pok. 17
e.mytych@lwowekslaski.praca.gov.pl
Niżnik Agnieszka – Kierownik Działu CAZ 75 782 42 24
wew. 253
pok. 15
a.niznik@lwowekslaski.praca.gov.pl
Jowita Ulińska - Doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 276
pok. 13
j.ulinska@lwowekslaski.praca.gov.pl
Pałasiuk Agnieszka – Młodszy doradca ds. zatrudnienia  75 782 42 24
wew. 261
st. 2
a.palasiuk@lwowekslaski.praca.gov.pl
Pawłowska Gabriela - Młodszy doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 256
st. 3
-
Pawlak Ewa – Specjalista ds. ewidencji i świadczeń 75 782 42 24
wew. 258
pok. 14
e.pawlak@lwowekslaski.praca.gov.pl
Piotrowska-Maślanka Dorota – Dyrektor PUP 75 782 42 24
pok. 10
dyrektor@lwowekslaski.praca.gov.pl
Suduł Justyna - Referent 75 782 42 24
wew. 260
pok. 30
j.sudul@lwowekslaski.praca.gov.pl
Węsierska Ewa  – Młodszy doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 265
pok. 27
e.wesierska@lwowekslaski.praca.gov.pl
Wierzbicka Kamila –Doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 274
pok. 4
k.wierzbicka@lwowekslaski.praca.gov.pl
Wiżgała Dominika - Młodszy doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 272
st. 4
-
Wójtowicz Anna -Młodszy doradca ds. zarudnienia 75 782 42 24
wew. 275
pok. 13
a.wojtowicz@lwowekslaski.praca.gov.pl
Wróbel Anna -Doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 263
St. 1
a.wrobel@lwowekslaski.praca.gov.pl
Wyborna Danuta –Doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 259
pok. 4
d.wyborna@lwowekslaski.praca.gov.pl
Zaborowska Barbara - Specjalista ds. rozwoju zawodowego 75 782 42 24
wew. 257
pok. 8
b.zaborowska@lwowekslaski.praca.gov.pl
Informacje o publikacji dokumentu


Bon na zasiedlenie

#FunduszeEuropejskie #FunduszeEU

Informacje o publikacji dokumentu


Projekt realizowany w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim realizuje projekt w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 dla: Osi Priorytetowej 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku, Działania 7.1 Aktywizacja osób na rynku pracy, Typ 7.1.A Projekty powiatowych urzędów pracy, pt. ”Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II”
 

Termin realizacji projektu:    01.01.2025 r. – 31.12.2025 r.
 
Kwota dofinansowania:   1 969 109,17 zł (w tym 1 378 376,42 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus)                                               

 

Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim.

Grupę docelową wsparcia stanowią osoby bezrobotne, w rozumieniu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w szczególności:
a) znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj. kobiety, osoby w wieku
50 lat i więcej, osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby
o niskich kwalifikacjach;
b) osoby młode w wieku 18-29 lat, zwłaszcza: z grupy NEET (tzn. osoby młode w wieku 15-29 lat, które spełniają łącznie trzy następujące warunki: 
 - nie pracują tj. są osobami bezrobotnymi lub osobami biernymi zawodowo, 
 - nie kształcą się tj. nie uczestniczą w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym, 
 - nie szkolą się tj. nie uczestniczą w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy).

Planowany zakres wsparcia:

  • pośrednictwo pracy i/lub poradnictwo zawodowe – około 83 osoby;
  • staże – około 28 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
  • prace interwencyjne – 5 osób (rekrutacja zakończona);
  • szkolenia – około 5 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – około 35 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków),
  • bon na zasiedlenie –10 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków).  

Projekt jest realizowany zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasadą równości szans kobiet i mężczyzn, zasadą zrównoważonego rozwoju oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r. i Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.  

Głównym rezultatem, który zostanie osiągnięty dzięki realizacji projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez około 58osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim (w tym około 6 osób długotrwale bezrobotnych oraz około 30 osób w wieku 18-29 lat).

 

Szczegółowe informacje i wskazówki można uzyskać w trakcie trwania projektu w urzędzie lub telefonicznie:

- o projekcie: pokój 7, tel. 75 782 42 24 wew. 255;
- z zakresu aktywnych form wsparcia:

  • staż – pokój nr 4; tel. 75 782 42 24 wew. 274;
  • bon na zasiedlenie i prace interwencyjne – pokój nr 13; tel. 75 782 42 24 wew. 276;
  • szkolenia – pokój nr 8; tel. 75 782 42 24 wew. 257;
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – pokój nr 4; tel. 75 782 42 24 wew. 259.

Informacje dla osób bezrobotnych udzielają również doradcy klienta i pośrednicy pracy.

Każdemu uczestnikowi projektu przysługuje możliwość pisemnego zgłaszania do Instytucji Pośredniczącej (Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy-Filia we Wrocławiu,
ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4,52-326 Wrocław) podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta (Powiat lwówecki/Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim)
z Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia
26 października 2012 r..
Każdemu podmiotowi uczestniczącemu w Projekcie przysługuje możliwość zgłaszania Instytucji Pośredniczącej, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej:
http://www.dwup.pl/kontakt/formularz.html, informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji.

#FunduszeUE   #FunduszeEuropejskie

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o dofinansowanie wynagrodzenia 50 plus

Informacje o publikacji dokumentu


Nowa ustawa o zatrudnianiu cudzoziemców

Informacje o publikacji dokumentu


Nowa ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Informacje o publikacji dokumentu


Statystyki 2025

Informacje o publikacji dokumentu


Oferta pracy na stanowisku: Pracownik ogólnobudowlany - konserwator

Informacje o publikacji dokumentu


Staże i bony stażowe (dot. pracodawcy) - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Staże i bony stażowe (dot. bezrobotnych) - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Nieodpłatna pomoc prawna

Stowarzyszenie Sursum Corda realizuje projekt powierzony przez POWIAT LWÓWECKI, w ramach którego prowadzimy nieodpłatną pomoc prawną, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatne mediacje.
Celem projektu jest zapewnienie równego dostępu do nieodpłatnej pomocy prawnej na etapie przedsądowym oraz wsparcie mieszkańców w poradzeniu sobie z różnymi, trudnymi sytuacjami życiowymi i formalnymi- przy wsparciu prawników, doradców obywatelskich i mediatorów.
Oprócz świadczenia indywidualnej, darmowej pomocy-prowadzimy także EDUKACJĘ PRAWNĄ, która zmierza do zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa.

&imagePreview=1

&imagePreview=1
Informacje o publikacji dokumentu


Zatrudnianie cudzoziemców - dokumenty do pobrania

Wpłat należy dokonywać na rachunek bankowy:
50 1020 5226 0000 6102 0546 2363
Starostwo Powiatowe w Lwówku Śląski, ul. Szpitalna 4, 59-600 Lwówek Śląski
W tytule przelewu należy wpisać:
„opłata za oświadczenie o powierzeniu  pracy cudzoziemcowi/ wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca
imię i nazwisko cudzoziemca, numer paszportu"
 
- wysokość opłaty za oświadczenie o powierzeniu pracy cudzoziemcowi
wynosi 100 zł,
- wyskość opłaty za wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową wynosi 30 zł.

 

Uwaga: wpłata jest wnoszona z tytułu złożenia wniosku/ oświadczenia  w Urzędzie Pracy. Gdy wniosek/ oświadczenie wpłynie do urzędu wpłata nie podlega zwrotowi.

 
Wyjątki, w których pracodawca może ubiegać się o zwrot wpłaty:
    - dokonano wpłaty, ale wniosek nie został złożony do Urzędu Pracy w Lwówku Śląskim
    - dokonano większej liczby wpłat dotyczących cudzoziemca niż liczba wniosków złożona na dane tego cudzoziemca;
    - dokonano wpłaty, ale wniosek został złożony niezgodnie z właściwością miejscową Urzędu Pracy w Lwówku Śląskim.
 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Uwaga! Od 01.07.2025 r. obowiązek przesyłania do urzędów pracy kopii umów zawartych z cudzoziemcami

Nowe przepisy, które weszły w życie 1 czerwca 2025 r., nakładają na pracodawców zatrudniających cudzoziemców na podstawie oświadczeń o powierzeniu pracy oraz zezwoleń na pracę obowiązek przesyłania kopii umów zawartych z cudzoziemcami.
 
Od 1 lipca 2025 r. podmioty powierzające pracę cudzoziemcom na podstawie oświadczeń lub zezwoleń na pracę sezonową mają możliwość, za pośrednictwem praca.gov.pl, wypełniać ten obowiązek.
Informacje o publikacji dokumentu


Harmonogram spotkań grupowych na III i IV kwartał 2025 roku.

Informacje o publikacji dokumentu