W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Aktualność - Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim
POWIATOWY URZĄD PRACY W LWÓWKU ŚLĄSKIM ZAPRASZA DO SKŁADANIA WNIOSKÓW ZE ŚRODKÓW PFRON
POWIATOWY URZĄD PRACY
W LWÓWKU ŚLĄSKIM
ZAPRASZA DO SKŁADANIA WNIOSKÓW ZE ŚRODKÓW PFRON
w ramach zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych w 2025 roku na:
jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na podjęcie działalności w formie spółdzielni socjalnej dla osób niepełnosprawnych zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotne albo poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu (art. 12a)
Środki na to zadanie: 70 000,00 zł
dokonywanie zwrotu kosztów adaptacji pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych, w szczególności poniesionych w związku z przystosowaniem tworzonych lub istniejących stanowisk pracy dla tych osób, stosowanie do potrzeb wynikających z ich niepełnosprawności (art. 26)
Środki na to zadanie: 100 000,00 zł
(Uchwała Nr XII/10/2025 Rady Powiatu Lwóweckiego z dnia 21 marca 2025 roku w sprawie określenia zadań na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2025 r. Rehabilitacja zawodowa 170 000,00 zł.).
Wnioski należy składać od dnia 22.04.2025 do dnia 16.05.2025:
- jednorazoweśrodki na podjęcie działalności gospodarczej w postaci elektronicznej poprzez platformę SOW System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON
- zwrot kosztów adaptacji pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych w formie papierowej sekretariat PUP w Lwówku Śląskim ul. Budowlanych 1 (w przypadku wniosków nadesłanych pocztą lub przesyłką kurierską, o złożeniu wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP Lwówek Śląski)
lub
drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP. Wniosek złożony w formie elektronicznej za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Osoby zainteresowane środkami zapraszamy do kontaktu:
- jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej
Powiatowy Urząd Pracy ul. Budowlanych 1 Lwówek Śląski pokój 4 lub telefonicznie pod numerem 75 782 42 24 do 26 wew. 259
- zwrotu kosztów adaptacji pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych Powiatowy Urząd Pracy ul. Budowlanych 1 Lwówek Śląski pokój 13 lub telefonicznie pod numerem 75 782 42 24 do 26 wew. 275
Projekt realizowany w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim realizuje projekt w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 dla: Osi Priorytetowej 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku, Działania 7.1 Aktywizacja osób na rynku pracy, Typ 7.1.A Projekty powiatowych urzędów pracy, pt. ”Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II”
Termin realizacji projektu: 01.01.2025 r. – 31.12.2025 r.
Kwota dofinansowania: 1 969 109,17 zł (w tym 1 378 376,42 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus)
Celem projektujest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim.
Grupę docelową wsparcia stanowią osoby bezrobotne, w rozumieniu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w szczególności:
a) znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj. kobiety, osoby w wieku
50 lat i więcej, osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby
o niskich kwalifikacjach;
b) osoby młode w wieku 18-29 lat, zwłaszcza: z grupy NEET (tzn. osoby młode w wieku 15-29 lat, które spełniają łącznie trzy następujące warunki:
- nie pracują tj. są osobami bezrobotnymi lub osobami biernymi zawodowo,
- nie kształcą się tj. nie uczestniczą w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym,
- nie szkolą się tj. nie uczestniczą w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy).
Planowany zakres wsparcia:
pośrednictwo pracy i/lub poradnictwo zawodowe – około 83 osoby;
staże – około 28 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
prace interwencyjne – 5 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
szkolenia – około 5 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – około 35 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków),
bon na zasiedlenie –10 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków).
Projekt jest realizowany zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasadą równości szans kobiet i mężczyzn, zasadą zrównoważonego rozwoju oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r. i Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.
Głównym rezultatem, który zostanie osiągnięty dzięki realizacji projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez około 58osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim (w tym około 6 osób długotrwale bezrobotnych oraz około 30 osób w wieku 18-29 lat).
Szczegółowe informacje i wskazówki można uzyskać w trakcie trwania projektu w urzędzie lub telefonicznie:
- o projekcie: pokój 7, tel. 75 782 42 24 wew. 255;
- z zakresu aktywnych form wsparcia:
staż – pokój nr 4; tel. 75 782 42 24 wew. 274;
bon na zasiedlenie i prace interwencyjne – pokój nr 13; tel. 75 782 42 24 wew. 276;
jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – pokój nr 4; tel. 75 782 42 24 wew. 259.
Informacje dla osób bezrobotnych udzielają również doradcy klienta i pośrednicy pracy.
Każdemu uczestnikowi projektu przysługuje możliwość pisemnego zgłaszania do Instytucji Pośredniczącej (Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy-Filia we Wrocławiu,
ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4,52-326 Wrocław) podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta (Powiat lwówecki/Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim)
z Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia
26 października 2012 r..
Każdemu podmiotowi uczestniczącemu w Projekcie przysługuje możliwość zgłaszania Instytucji Pośredniczącej, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej: http://www.dwup.pl/kontakt/formularz.html, informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji.
KFS 2025 r. - Ogłaszamy II nabór wniosków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
II NABÓR WNIOSKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO
od dnia 07.04.2025 r. do dnia 11.04.2025 r. podstawowy limit środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego według stanu na dzień 07.04.2025 r.
to 106 000,00 zł (sto sześć tysięcy złotych)
Wnioski nalezy składać:
w formie papierowej PUP w Lwówku Śląskim ul. Budowlanych 1, (sekretariat) W przypadku wniosków nadesłanych pocztą lub przesyłką kurierską, o złożeniu wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP Lwówek Śląski.
drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP. Wnioski muszą być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub potwierdzone profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Wnioski złożone poza wskazanym terminem nie będą rozpatrywane!
Przy rozpatrywaniu wniosków urząd zastosuje następujące kryteria:
pracodawca w trakcie trwania naborów może złożyć wniosek o środki KFS mając na uwadze, że wsparcie zostanie udzielone tylko na jedno szkolenie (bez badań lekarskich) jeden egzamin lub studia podyplomowe (studia podyplomowe mogą być prowadzone przez naczelny instytut badawczy oraz instytut PAN które wystawiają dokument potwierdzający ukończenie studiów). Firma ma możliwość przeszkolić dowolną liczbę osób zatrudnionych i pracodawcę, ale jedna osoba może skorzystać tylko z jednego szkolenia, egzaminu lub studiów podyplomowych.
w przypadku przekroczenia limitu środków z naboru II (tj. 106 000,00 zł) dopuszcza się negocjację ceny usługi kształcenia ustawicznego i liczby osób objętych kształceniem ustawicznym;
wnioski złożone na druku nieobowiązującym, nieaktualnym lub niedostosowanym do priorytetów zawartych w aktualnym ogłoszeniu w PUP Lwówek Śląski pozostaną bez rozpatrzenia.
Urząd nie udzieli wsparcia dla pracodawców posiadających zaległości z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych,
w przypadku priorytetu I Urząd Pracy będzie brał pod uwagę wyłącznie zawody deficytowe określone w Barometrze zawodów na rok 2025 dla powiatu lwóweckiego,
w pierwszej kolejności pod uwagę będą brane wnioski pracodawców, którzy w 2024 i 2025 roku nie otrzymali wsparcia
zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok tj. 2025;
zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.
do dofinansowania w pierwszej kolejności będą zakwalifikowane wnioski, które uzyskały najwyższą liczbę punktów z oceny merytorycznej – karta oceny wniosku (W przypadku niewystarczającej kwoty środków KFS na sfinansowanie wszystkich złożonych wniosków w naborze do realizacji dopuszczone zostaną te wnioski, które w punktacji uzyskają najwyższą liczbę punktów i nie otrzymały wsparcia w roku 2024 i 2025).
Środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim przeznaczy na finansowanie działań związanych z kształceniem ustawicznym pracowników i pracodawców zgodnych z priorytetami ustalonymi na rok 2025:
Priorytet I
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
Lista zawodów deficytowych w powiecie lwóweckim 2025:
Kierowcy samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych, kierowcy samochodów osobowych, magazynierzy, nauczyciele przedszkoli, pomoce kuchenne, pozostali specjaliści edukacji, pracownicy administracyjni i biurowi, pracownicy ds. budownictwa drogowego i kolejowego, pracownicy robót wykończeniowych w budownictwie, pracownicy służb mundurowych, pracownicy socjalni, przetwórcy mięsa i ryb, psycholodzy i psychoterapeuci, robotnicy budowlani, rolnicy i hodowcy, spawacze, tapicerzy, zaopatrzeniowcy i dostawcy.
Priorytet II
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
Załącznik nr 1 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 2
Priorytet III
Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku. Załącznik nr 2 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 3
Priorytet IV
Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
Priorytet V
Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
Priorytet VI
Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy. Załącznik nr 3 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 6
Priorytet VII
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych. Załącznik nr 4 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 7
Priorytet VIII
Rozwój umiejętności cyfrowych. Załącznik nr 5 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 8
Priorytet IX
Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
Skorzystać ze środków KFS nie mogą :
osoby współpracujące przy prowadzeniu działalności gospodarczej – zgodnie z art. 8 ust. 11 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych są to : małżonek, dzieci własne lub dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione, rodzice oraz macocha i ojczym, pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym i współpracujące przy prowadzeniu działalności.
Środki KFS mogą być przyznane na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego w przypadku:
mikroprzedsiębiorstw w wysokości 100% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika,
pozostali pracodawcy w wysokości 80% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Wnioski należy składać w naborze ogłoszonym minimum 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia kształcenia ustawicznego i które się nie rozpoczęło.
Dokumenty do pobrania:
Wniosek KFS wraz z załącznikami na rok 2025
Załącznik nr 1 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 2
Załącznik nr 2 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 3
Załącznik nr 3 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 6
Załącznik nr 4 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 7
Załącznik nr 5 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 8
Program i zakres egzaminu
Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis. Z dniem 01.01.2024r. zwiększył się limit pomocy de minimis oraz zmieniono okres wykazywania otrzymanej pomocy na okres 3 minionych lat (3x 365 dni)
karta oceny wniosku
Szczegółowe informacje można uzyskać:
OSOBIŚCIE
TELEFONICZNIE
INTERNETOWO
Powiatowy Urząd Pracy ul. Budowlanych 1
59-600 Lwówek Śląski Pokój 8, Pokój 6 ............................................
Barbara Zaborowska - specjalista ds. rozwoju zawodowego, tel.
75 782 42 24 wew. 257,
Paweł Karpowicz -
Z-ca kierownika CAZ tel. 75 782 42 24 wew. 202 ..........................................
strona internetowa PUP: www.lwowekslaski.praca.gov.pl
zakładka:
formy aktywizacji dla pracodawców i przedsiębiorców
e-mail: b.zaborowska@lwowekslaski.praca.gov.pl caz@lwowekslaski.praca.gov.pl
Przez ePUAP / usługę e-Doręczenia Wniosek należy opatrzeć podpisem elektronicznym.
Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niezgodność z załącznikiem
W części filmów nie ma napisów;
Część pól formularza kontaktowego ma etykiety niepowiązane z polami. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc także na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.
brak dostępności języka migowego
Treści nieobjęte przepisami
mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim, ul. Budowlanych 1, Lwówek Śląski 59-600
Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Lwówku Śląskim przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. Do budynku prowadzi wejście od ulicy Budowlanych – do wejścia prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich. Budynek siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Lwówek Śląski jest budynkiem parterowym, wyposażonym w szerokie korytarze, dzięki czemu osoby korzystające z wózków inwalidzkich mają zapewniony dostęp do większości niezbędnych dla interesantów pomieszczeń włącznie z WC dla osób niepełnosprawnych. Dla osób poruszających się na wózkach wyznaczono stanowisko obsługi, które znajduje się przy wejściu urzędu. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim nie ma pętli indukcyjnych, nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, brak oznaczenia kontrastowego. Przed budynkiem Urzędu, w pobliżu wejścia dla osób niepełnosprawnych ruchowo znajduje się 1 miejsce parkingowe dla samochodów osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim zapewnia osobom uprawnionym dostęp do usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie. Osoba niepełnosprawna w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172) zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego jest zobowiązana zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych) pod numerem faksu 75 782 42 27, e mail: ewidencja@lwowekslaski.praca.gov.pl., drogą pocztową: ul. Budowlanych 1, 59-600 Lwówek Śląski lub osobiście w siedzibie urzędu w sekretariacie. Zgłoszenie powinno zawierać krótki opis sprawy, której spotkanie będzie dotyczyło. Klient, który chce uzyskać informację na temat rynku pracy i formach wsparcia z urzędów mogą skorzystać z usługi konsultanta Zielonej Linii – tłumacz, posługującego się polskim językiem migowym.
Programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 projektu „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
Ogłoszenie o konkursie na stanowisko ASYSTENTA SĘDZIEGO
OGŁOSZENIE O KONKURSIE
Na podstawie art. 155a ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych
(t.j. Dz. U. z 2024, poz.334 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14
października 2013 r. w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego
(Dz. U. z 2023 r., poz.2106) Prezes Sądu Rejonowego w Lwówku Śląskim
ogłasza konkurs na stanowisko
ASYSTENTA SĘDZIEGO Liczba wolnych stanowisk pracy: 3 – w pełnym wymiarze etatu.
Konkurs (II i III etap) odbędzie się w dniu 16 maja 2025 r. o godz. 10.00 w sali nr 104 w
budynku Sądu Rejonowego w Lwówku Śląskim, ul. Jaśkiewicza 12 /Konkurs na stanowisko
asystenta sędziego przeprowadzany jest zgodnie z przepisami rozporządzania Ministra
Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 r. w sprawie przeprowadzania konkursu na
stanowisko asystenta sędziego (Dz. U. z 2023r, poz.2106)/. Kandydat powinien spełniać następujące wymagania:
Stosownie do art. 155 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów
powszechnych (t.j. Dz. U. 2024, poz. 334 ze zm.) na stanowisku asystenta sędziego może być
zatrudniony ten, kto:
1. jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych
i obywatelskich,
2. jest nieskazitelnego charakteru,
3. ukończył wyższe studia prawnicze w Polsce i uzyskał tytuł magistra lub zagraniczne
uznane w Polsce,
4. ukończył 24 lata. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1. wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta sędziego;
2. życiorys i informację o przebiegu kariery zawodowej;
3. oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie
studiów wyższych na kierunku prawo w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu
zawodowego magistra albo zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim, albo
oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie
zagranicznych studiów wyższych na kierunku prawo uznanych w Rzeczypospolitej
Polskiej na podstawie odrębnych przepisów;
4. oświadczenie, że wobec kandydata nie jest prowadzone postępowanie o
przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
5. oświadczenie, że jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw
cywilnych i obywatelskich;
6. aktualną fotografię zgodną z wymogami stosowanymi przy wydawaniu dowodów
osobistych / należy wypełnić załączoną do niniejszego ogłoszenia „zgodę na
udostępnienie wizerunku”
7. inne dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i uprawnienia. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku asystenta sędziego:
Zakres wykonywanych zadań zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia
8 listopada 2012 r. w sprawie czynności asystentów sędziów (Dz. U. z 2012 r. poz. 1270). Termin i miejsce złożenia dokumentów:
Zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu wraz z dokumentami należy złożyć do 4 kwietnia 2025 r. w Biurze Podawczym Sądu Rejonowego w Lwówku Śląskim,
ul. Jaśkiewicza 12 59-600 Lwówek Śląski z zaznaczeniem na kopercie „KONKURS NA
STANOWISKO ASYSTENTA SĘDZIEGO” lub za pośrednictwem operatora świadczącego usługi
pocztowe (za datę złożenia zgłoszenia uważa się datę nadania przesyłki pocztowej w
placówce pocztowej operatora).
Kontakt pod numerem telefonu: 75 64 69464. Lista kandydatów zakwalifikowanych do II etapu będzie udostępniona w siedzibie Sądu
Rejonowego w Lwówku Śląskim oraz umieszczona zostanie 11 kwietnia 2025 r. na stronie
internetowej BIP tut. Sądu (www.lwowekslaski.sr.gov.pl) Informacje dodatkowe:
Konkurs składa się z trzech etapów, przeprowadza go Komisja powołana przez Prezesa Sądu
Rejonowego w Lwówku Śląskim.
Etap I - Wstępna weryfikacja zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów
formalnych przystąpienia do konkursu.
Etap II – test obejmujący 36 pytań z zakresu prawa cywilnego i karnego oraz postępowania
cywilnego i Karnego oraz praca pisemna na jeden z dwóch tematów z zakresu prawa
cywilnego i prawa karnego, wybrany przez kandydata
Etap III - Rozmowa kwalifikacyjna. Komisja sprawdza predyspozycje kandydata do
wykonywania zawodu asystenta sędziego.
Oferty niespełniające wskazanych w ogłoszeniu wymogów zostaną odrzucone.
Kandydatury zgłoszone po terminie lub wysyłane drogą mailową nie będą rozpatrywane.
W przypadku zgody kandydata na przetwarzanie jego danych osobowych w dalszej rekrutacji
(lista rezerwowa) należy przedłożyć podpisaną zgodę na przetwarzanie danych. („zgoda na
przetwarzanie danych osobowych - lista rezerwowa”)
Kandydaci niezatrudnieni i niezakwalifikowani na listę rezerwową mogą odebrać złożone
przez siebie dokumenty rekrutacyjne w terminie 14 dni od zakończenia procedury
konkursowej w Samodzielnej Sekcji Administracyjnej pok. 204. Po upływie tego terminu
oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 projektu „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
infolinię „Centrum Pomocy Przedsiębiorcy”, której konsultanci odpowiadają na pytania przedsiębiorców m.in. w formie telefonicznej pod numerem: 801 055 088 lub 22 765 67 32.
Po zapoznaniu się przez Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim ze stratami poniesionymi przez pracodawców w wyniku powodzi informujemy, że pracodawcy mogą skorzystać z wsparcia finansowego na zatrudnionych pracowników oraz skierowanych bezrobotnych.
Szczegółowe informacje pod numerem telefonu 75 782 42 24 wew. 276 oraz 275.
Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim informuje, iż planuje ogłosić nabór wniosków o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej
Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim informuje,
iż planuje ogłosić nabór wniosków osób bezrobotnych
o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej w terminie
od 03.03.2025 r. do 07.03.2025 r.
Druki wniosków oraz zasady przyznawania środków na rok 2025
do pobrania na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy
we Lwówku Śląskim
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lwówku Śląskim ogłasza nabór kandydatów do pełnienia funkcji: KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lwówku Śląskim ogłasza nabór kandydatów do pełnienia funkcji:
KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ
umowa o pracę w zadaniowym systemie czasu pracy w wymiarze pełnego etatu, od 1 marca 2025 r.
1. Niezbędne wymagania formalne:
1) Kandydat posiada:
a. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia,
praca socjalna, nauki o rodzinie lub
b. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi
w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem
kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej oraz co najmniej roczne
doświadczenie
w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza
lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
2) kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie
jest mu zawieszona ani ograniczona;
3) kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku
do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe;
5) kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
z dostępem ograniczonym;
6) kandydat daje rękojmię należytej realizacji zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.
2. Wymagania merytoryczne:
1) znajomość ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
oraz aktów wykonawczych do niej,
2) znajomość ustawy - Kodeks rodzinny i opiekuńczy.
3. Wymagania dodatkowe:
1) prawo jazdy kat B;
2) samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań;
3) odpowiedzialność za wykonywanie powierzonych zadań;
4) wysoki stopień empatii;
5) nieposzlakowana opinia;
6) kreatywność;
7) umiejętność obsługi komputera w środowisku MS Windows oraz pakietu Office;
8) umiejętność pracy w zespole;
9) znajomość programu POMOST.
4. Zakres wykonywanych zadań:
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka
w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie we współpracy z rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom
dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku, gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony
asystent rodziny- we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu
wzajemnego kontaktu;
4) zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do
specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacji;
5) zgłaszanie do ośrodka adopcyjnego informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną,
w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
7) przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy
zastępczej;
8) działania związane z naborem kandydatów do pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej,
niezawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
9) udział przy kwalifikowaniu osób kandydujących do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub
prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
10) udział w organizowaniu szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub
prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz dla kandydatów do pełnienia funkcji dyrektorów
placówek opiekuńczo wychowawczych typu rodzinnego;
11) działania związane z zapewnieniem pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinną pieczę
zastępczą, w szczególności w ramach grup wsparcia oraz rodzin pomocowych;
12) współpraca ze środowiskiem lokalnym w szczególności z ośrodkami pomocy społecznej,
sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi,
a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz z organizacjami społecznymi;
13) udział w dokonywaniu okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej pieczy
zastępczej;
14) udział w dokonywaniu oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka pod
względem predyspozycji do pełnienia powierzonej im funkcji oraz jakości wykonywanej
pracy;
15) udział w sporządzaniu opinii o których mowa w art. 139a ustawy o wspieraniu rodziny
i systemie pieczy zastępczej;
16) działania związane z prowadzeniem rejestru rodzin zastępczych oraz przebywających w nich
dzieci.
5. Wymagane dokumenty:
1) CV;
2) kserokopia dokumentów potwierdzających kwalifikacje;
3) kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy lub zaświadczenie
o zatrudnieniu – w przypadku pozostawania w stosunku pracy);
4) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, że nie jest i nie był
pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani
ograniczona (dotyczy osób posiadających dzieci);
5) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, o wypełnianiu obowiązku
alimentacyjnego w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego;
6) oświadczenie kandydata o niefigurowaniu w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na
Tle Seksualnym;
7) oświadczenie kandydata o rękojmi należytej realizacji zadań koordynatora rodzinnej pieczy
zastępczej;
8) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, że nie był skazany
prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną o pełnej zdolności do
czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
10) oświadczenie kandydata zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb
niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji- zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
11) pisemną koncepcję pracy własnej na stanowisku koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej,
uwzględniającą metodologię pracy z dzieckiem i rodziną zmierzającą do opracowania planu
pomocy dziecku;
12) oświadczenie kandydata zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb
niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
6. Miejsce wykonywania pracy:
Teren powiatu lwóweckiego, praca w środowisku i w miejscu zamieszkania rodzin zastępczych
oraz w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lwówku Śląskim.
7. Forma zatrudnienia:
Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej- umowa o pracę, zadaniowy czas pracy, umowa
od 1 marca 2025 r.
8. Termin i miejsce składania dokumentów:
1) wymagane dokumenty należy składać osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy
Rodzinie w Lwówku Śląskim (pokój Nr 1) lub za pośrednictwem poczty na adres:
Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lwówku Śląskim, ul. Szpitalna 4, 59- 600
Lwówek Śląski w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Koordynator rodzinnej pieczy
zastępczej- rekrutacja” w terminie do 24 lutego 2025 r., decyduje data wpływu do
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lwówku Śląskim;
2) dokumenty aplikacyjne, które wpłyną po wskazanym terminie lub dokumenty
niekompletne, nie będą rozpatrywane.
9. Informacje dodatkowe:
1) osoby spełniające wymagania określone w ogłoszeniu mogą zostać zaproszone na rozmowę
kwalifikacyjną, o terminie której kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie;
2) informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie BIP Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie w Lwówku Śląskim http://pcprlwowekslaski.bipstrona.pl/ i na tablicy
ogłoszeń;
3) dokumenty aplikacyjne zostaną zwrócone kandydatowi w terminie 30 dni od dnia zakończenia
procesu rekrutacji.