W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Aktualność - Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim
W dniu 20 marca 2025 r. Sejm uchwalił ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia
(Dz. U. 2025, poz. 620), która wprowadza ważne zmiany dla instytucji szkoleniowych.
Zgodnie z art. 106 tej ustawy, szkolenia dla bezrobotnych i poszukujących pracy,finansowane ze środków Funduszu Pracy, realizują podmioty wpisane do rejestru, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w zakresie świadczenia usług szkoleniowych, czyli do Bazy Usług Rozwojowych (BUR). Ponadto, szkolenia finansowane ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego na podstawie art. 128 ust. 2 będą również realizować jedynie podmioty wpisane do BUR.
Informacja na temat tych zmian została zamieszczona na Wortalu PSZ w zakładce dot. RIS.
Wyżej wskazane przepisy wchodzą w życie 1 stycznia 2026 r. Natomiast do końca2025 r. będzie jeszcze funkcjonał Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS). Czas, który pozostał do wejścia w życie ww. przepisów, stanowi tzw. okres przejściowy na wpisanie się do BUR podmiotów chcących realizować dalej usługi szkoleniowe na zlecenie urzędów pracy,
a wcześniej podjęcie działań mających na celu spełnienie przez firmy odpowiednich warunków do uzyskania wpisu do BUR, między innymi uzyskania określonych certyfikatów lub dokumentów potwierdzającego akredytację. Należy jednocześnie zaznaczyć, że od 1 stycznia 2026 roku w BUR będą mogły znaleźć się wyłącznie podmioty, które spełniają wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r.
w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe. Należy zaznaczyć, że nie nastąpi automatyczne przepisanie do BUR instytucji, które obecnie są wpisane do RIS. Wszystkie potrzebne informacje na temat możliwości uzyskania wpisu do BUR znajdują się na stronie internetowej https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ w zakładce strefa dla dostawców usług. We wskazanym miejscu można znaleźć także bazę pytań i odpowiedzi, jak również numery kontaktowe na infolinię PARP czy telefoniczny dyżur eksperta BUR.
Nabór - Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Lwówku ŚLąskim
OGŁOSZENIE
O NABORZE DO SŁUŻBY PRZYGOTOWAWCZEJ
W KOMENDZIE POWIATOWEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W LWÓWKU ŚLĄSKIM
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Lwówku Śląskim ogłasza nabór kandydatów do służby przygotowawczej w Państwowej Straży Pożarnej:
nazwa stanowiska służbowego: stażysta w służbie przygotowawczej - etat docelowy: starszy ratownik / starszy ratownik - kierowca
liczba stanowisk, na które prowadzony jest nabór: 1
miejsce pełnienia służby: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Lwówku Śląskim
rozkład czasu służby: zmianowy
Wymagania stawiane kandydatom do służby:
Kandydaci do służby w Państwowej Straży Pożarnej muszą spełnić wymagania określone w art. 28 ust. 1, art. 34 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku o Państwowej Straży Pożarnej:
posiadać obywatelstwo polskie,
być niekaranym za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
korzystać z pełni praw publicznych,
posiadać conajmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej,
posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej tzn. odbyta zasadnicza służba wojskowa lub przeniesienie do rezerwy bez odbycia tej służby, bądź zwolnienie od obowiązku służby wojskowej. Warumku tego nie stosuje się do kobiet.
Wymagania preferowane:
posiadanie prawa jazdy kat. C lub C+E
Termin naboru od dnia 16 maja 2025 r. do dnia 30 maja 2025 r. do godz. 15:30
Szczegóły dotyczące naboru znajdują się pod poniższym adresem WWW:
Projekt realizowany w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim realizuje projekt w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 dla: Osi Priorytetowej 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku, Działania 7.1 Aktywizacja osób na rynku pracy, Typ 7.1.A Projekty powiatowych urzędów pracy, pt. ”Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II”
Termin realizacji projektu: 01.01.2025 r. – 31.12.2025 r.
Kwota dofinansowania: 1 969 109,17 zł (w tym 1 378 376,42 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus)
Celem projektujest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim.
Grupę docelową wsparcia stanowią osoby bezrobotne, w rozumieniu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w szczególności:
a) znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj. kobiety, osoby w wieku
50 lat i więcej, osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby
o niskich kwalifikacjach;
b) osoby młode w wieku 18-29 lat, zwłaszcza: z grupy NEET (tzn. osoby młode w wieku 15-29 lat, które spełniają łącznie trzy następujące warunki:
- nie pracują tj. są osobami bezrobotnymi lub osobami biernymi zawodowo,
- nie kształcą się tj. nie uczestniczą w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym,
- nie szkolą się tj. nie uczestniczą w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy).
Planowany zakres wsparcia:
pośrednictwo pracy i/lub poradnictwo zawodowe – około 83 osoby;
staże – około 28 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
prace interwencyjne – 5 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
szkolenia – około 5 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – około 35 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków),
bon na zasiedlenie –10 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków).
Projekt jest realizowany zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasadą równości szans kobiet i mężczyzn, zasadą zrównoważonego rozwoju oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r. i Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.
Głównym rezultatem, który zostanie osiągnięty dzięki realizacji projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez około 58osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim (w tym około 6 osób długotrwale bezrobotnych oraz około 30 osób w wieku 18-29 lat).
Szczegółowe informacje i wskazówki można uzyskać w trakcie trwania projektu w urzędzie lub telefonicznie:
- o projekcie: pokój 7, tel. 75 782 42 24 wew. 255;
- z zakresu aktywnych form wsparcia:
staż – pokój nr 4; tel. 75 782 42 24 wew. 274;
bon na zasiedlenie i prace interwencyjne – pokój nr 13; tel. 75 782 42 24 wew. 276;
jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – pokój nr 4; tel. 75 782 42 24 wew. 259.
Informacje dla osób bezrobotnych udzielają również doradcy klienta i pośrednicy pracy.
Każdemu uczestnikowi projektu przysługuje możliwość pisemnego zgłaszania do Instytucji Pośredniczącej (Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy-Filia we Wrocławiu,
ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4,52-326 Wrocław) podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta (Powiat lwówecki/Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim)
z Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia
26 października 2012 r..
Każdemu podmiotowi uczestniczącemu w Projekcie przysługuje możliwość zgłaszania Instytucji Pośredniczącej, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej: http://www.dwup.pl/kontakt/formularz.html, informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji.
Rejestracja osobista możliwa po wcześniejszym umówieniu wizyty z pracownikiem Urzędu telefonicznie do godz. 13:00 pod numerem telefonu 75 782 42 24 wew. 266.
Preferowaną formą kontaktu klientów z urzędem jest:
- poczta elektroniczna lub adresy mailowe poszczególnych pracowników dostępne w zakładce urząd -> dane kontaktowe,
rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy (rejestracja przez internet)
zgłoszenie oferty pracy
zatrudnianie cudzoziemców
wnioski o usługi i świadczenia z urzędu
- elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP/PUP-LwowekSlaski/SkrytkaESP
- adres e-Doręczeń: AE:PL-33726-18286-GUREB-24
- kontakt telefoniczny 75 782 42 24 do 26
- forma pisemna za pośrednictwem operatora pocztowego
Terminy wizyt wyznaczane są przez pracowników Urzędu w trakcie bieżącej obsługi klienta.
W przypadku braku wyznaczonego terminu bezpośrednia obsługa klientów powinna być poprzedzona wcześniejszym umówieniem wizyty w pracownikiem urzędu telefonicznie, mailowo lub za pośrednictwem portalu praca.gov.pl
Prosimy do stosowania się do ww. zasad i dziękujemy za zrozumienie.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LWÓWKU ŚLĄSKIM ZAPRASZA DO SKŁADANIA WNIOSKÓW ZE ŚRODKÓW PFRON
POWIATOWY URZĄD PRACY
W LWÓWKU ŚLĄSKIM
ZAPRASZA DO SKŁADANIA WNIOSKÓW ZE ŚRODKÓW PFRON
w ramach zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych w 2025 roku na:
jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na podjęcie działalności w formie spółdzielni socjalnej dla osób niepełnosprawnych zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotne albo poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu (art. 12a)
Środki na to zadanie: 70 000,00 zł
dokonywanie zwrotu kosztów adaptacji pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych, w szczególności poniesionych w związku z przystosowaniem tworzonych lub istniejących stanowisk pracy dla tych osób, stosowanie do potrzeb wynikających z ich niepełnosprawności (art. 26)
Środki na to zadanie: 100 000,00 zł
(Uchwała Nr XII/10/2025 Rady Powiatu Lwóweckiego z dnia 21 marca 2025 roku w sprawie określenia zadań na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2025 r. Rehabilitacja zawodowa 170 000,00 zł.).
Wnioski należy składać od dnia 22.04.2025 do dnia 16.05.2025:
- jednorazoweśrodki na podjęcie działalności gospodarczej w postaci elektronicznej poprzez platformę SOW System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON
- zwrot kosztów adaptacji pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych w formie papierowej sekretariat PUP w Lwówku Śląskim ul. Budowlanych 1 (w przypadku wniosków nadesłanych pocztą lub przesyłką kurierską, o złożeniu wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP Lwówek Śląski)
lub
drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP. Wniosek złożony w formie elektronicznej za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Osoby zainteresowane środkami zapraszamy do kontaktu:
- jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej
Powiatowy Urząd Pracy ul. Budowlanych 1 Lwówek Śląski pokój 4 lub telefonicznie pod numerem 75 782 42 24 do 26 wew. 259
- zwrotu kosztów adaptacji pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych Powiatowy Urząd Pracy ul. Budowlanych 1 Lwówek Śląski pokój 13 lub telefonicznie pod numerem 75 782 42 24 do 26 wew. 275
KFS 2025 r. - Ogłaszamy II nabór wniosków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
II NABÓR WNIOSKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO
od dnia 07.04.2025 r. do dnia 11.04.2025 r. podstawowy limit środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego według stanu na dzień 07.04.2025 r.
to 106 000,00 zł (sto sześć tysięcy złotych)
Wnioski nalezy składać:
w formie papierowej PUP w Lwówku Śląskim ul. Budowlanych 1, (sekretariat) W przypadku wniosków nadesłanych pocztą lub przesyłką kurierską, o złożeniu wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP Lwówek Śląski.
drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP. Wnioski muszą być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub potwierdzone profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Wnioski złożone poza wskazanym terminem nie będą rozpatrywane!
Przy rozpatrywaniu wniosków urząd zastosuje następujące kryteria:
pracodawca w trakcie trwania naborów może złożyć wniosek o środki KFS mając na uwadze, że wsparcie zostanie udzielone tylko na jedno szkolenie (bez badań lekarskich) jeden egzamin lub studia podyplomowe (studia podyplomowe mogą być prowadzone przez naczelny instytut badawczy oraz instytut PAN które wystawiają dokument potwierdzający ukończenie studiów). Firma ma możliwość przeszkolić dowolną liczbę osób zatrudnionych i pracodawcę, ale jedna osoba może skorzystać tylko z jednego szkolenia, egzaminu lub studiów podyplomowych.
w przypadku przekroczenia limitu środków z naboru II (tj. 106 000,00 zł) dopuszcza się negocjację ceny usługi kształcenia ustawicznego i liczby osób objętych kształceniem ustawicznym;
wnioski złożone na druku nieobowiązującym, nieaktualnym lub niedostosowanym do priorytetów zawartych w aktualnym ogłoszeniu w PUP Lwówek Śląski pozostaną bez rozpatrzenia.
Urząd nie udzieli wsparcia dla pracodawców posiadających zaległości z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych,
w przypadku priorytetu I Urząd Pracy będzie brał pod uwagę wyłącznie zawody deficytowe określone w Barometrze zawodów na rok 2025 dla powiatu lwóweckiego,
w pierwszej kolejności pod uwagę będą brane wnioski pracodawców, którzy w 2024 i 2025 roku nie otrzymali wsparcia
zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok tj. 2025;
zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.
do dofinansowania w pierwszej kolejności będą zakwalifikowane wnioski, które uzyskały najwyższą liczbę punktów z oceny merytorycznej – karta oceny wniosku (W przypadku niewystarczającej kwoty środków KFS na sfinansowanie wszystkich złożonych wniosków w naborze do realizacji dopuszczone zostaną te wnioski, które w punktacji uzyskają najwyższą liczbę punktów i nie otrzymały wsparcia w roku 2024 i 2025).
Środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim przeznaczy na finansowanie działań związanych z kształceniem ustawicznym pracowników i pracodawców zgodnych z priorytetami ustalonymi na rok 2025:
Priorytet I
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
Lista zawodów deficytowych w powiecie lwóweckim 2025:
Kierowcy samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych, kierowcy samochodów osobowych, magazynierzy, nauczyciele przedszkoli, pomoce kuchenne, pozostali specjaliści edukacji, pracownicy administracyjni i biurowi, pracownicy ds. budownictwa drogowego i kolejowego, pracownicy robót wykończeniowych w budownictwie, pracownicy służb mundurowych, pracownicy socjalni, przetwórcy mięsa i ryb, psycholodzy i psychoterapeuci, robotnicy budowlani, rolnicy i hodowcy, spawacze, tapicerzy, zaopatrzeniowcy i dostawcy.
Priorytet II
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
Załącznik nr 1 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 2
Priorytet III
Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku. Załącznik nr 2 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 3
Priorytet IV
Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
Priorytet V
Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
Priorytet VI
Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy. Załącznik nr 3 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 6
Priorytet VII
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych. Załącznik nr 4 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 7
Priorytet VIII
Rozwój umiejętności cyfrowych. Załącznik nr 5 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 8
Priorytet IX
Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
Skorzystać ze środków KFS nie mogą :
osoby współpracujące przy prowadzeniu działalności gospodarczej – zgodnie z art. 8 ust. 11 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych są to : małżonek, dzieci własne lub dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione, rodzice oraz macocha i ojczym, pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym i współpracujące przy prowadzeniu działalności.
Środki KFS mogą być przyznane na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego w przypadku:
mikroprzedsiębiorstw w wysokości 100% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika,
pozostali pracodawcy w wysokości 80% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Wnioski należy składać w naborze ogłoszonym minimum 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia kształcenia ustawicznego i które się nie rozpoczęło.
Dokumenty do pobrania:
Wniosek KFS wraz z załącznikami na rok 2025
Załącznik nr 1 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 2
Załącznik nr 2 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 3
Załącznik nr 3 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 6
Załącznik nr 4 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 7
Załącznik nr 5 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 8
Program i zakres egzaminu
Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis. Z dniem 01.01.2024r. zwiększył się limit pomocy de minimis oraz zmieniono okres wykazywania otrzymanej pomocy na okres 3 minionych lat (3x 365 dni)
karta oceny wniosku
Szczegółowe informacje można uzyskać:
OSOBIŚCIE
TELEFONICZNIE
INTERNETOWO
Powiatowy Urząd Pracy ul. Budowlanych 1
59-600 Lwówek Śląski Pokój 8, Pokój 6 ............................................
Barbara Zaborowska - specjalista ds. rozwoju zawodowego, tel.
75 782 42 24 wew. 257,
Paweł Karpowicz -
Z-ca kierownika CAZ tel. 75 782 42 24 wew. 202 ..........................................
strona internetowa PUP: www.lwowekslaski.praca.gov.pl
zakładka:
formy aktywizacji dla pracodawców i przedsiębiorców
e-mail: b.zaborowska@lwowekslaski.praca.gov.pl caz@lwowekslaski.praca.gov.pl
Przez ePUAP / usługę e-Doręczenia Wniosek należy opatrzeć podpisem elektronicznym.
Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niezgodność z załącznikiem
W części filmów nie ma napisów;
Część pól formularza kontaktowego ma etykiety niepowiązane z polami. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc także na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.
brak dostępności języka migowego
Treści nieobjęte przepisami
mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim, ul. Budowlanych 1, Lwówek Śląski 59-600
Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Lwówku Śląskim przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. Do budynku prowadzi wejście od ulicy Budowlanych – do wejścia prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich. Budynek siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Lwówek Śląski jest budynkiem parterowym, wyposażonym w szerokie korytarze, dzięki czemu osoby korzystające z wózków inwalidzkich mają zapewniony dostęp do większości niezbędnych dla interesantów pomieszczeń włącznie z WC dla osób niepełnosprawnych. Dla osób poruszających się na wózkach wyznaczono stanowisko obsługi, które znajduje się przy wejściu urzędu. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim nie ma pętli indukcyjnych, nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, brak oznaczenia kontrastowego. Przed budynkiem Urzędu, w pobliżu wejścia dla osób niepełnosprawnych ruchowo znajduje się 1 miejsce parkingowe dla samochodów osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim zapewnia osobom uprawnionym dostęp do usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie. Osoba niepełnosprawna w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172) zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego jest zobowiązana zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych) pod numerem faksu 75 782 42 27, e mail: ewidencja@lwowekslaski.praca.gov.pl., drogą pocztową: ul. Budowlanych 1, 59-600 Lwówek Śląski lub osobiście w siedzibie urzędu w sekretariacie. Zgłoszenie powinno zawierać krótki opis sprawy, której spotkanie będzie dotyczyło. Klient, który chce uzyskać informację na temat rynku pracy i formach wsparcia z urzędów mogą skorzystać z usługi konsultanta Zielonej Linii – tłumacz, posługującego się polskim językiem migowym.
Programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 projektu „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus