Harmonogram spotkań konsultacyjnych w sprawie modelu zatrudnienia wspomaganego.

Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej prowadzi projekt "Standaryzacja modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce", który jest współfinansowany z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego. Projekt realizowany jest w partnerstwie z Polską Federacją Zatrudnienia Wspomaganego oraz Polską Unią Zatrudnienia Wspomaganego. Rozpoczęto ogólnopolskie konsultacje społeczne, w które zaangażowani są osoby z niepełnosprawnościami, agencje zatrudnienia oraz pracodawcy.

Planuje się 14 regionalnych spotkań konsultacyjnych online oraz trzydniowe warsztaty stacjonarne w Warszawie i Poznaniu. Spotkania online dla agencji zatrudnienia zaplanowano na okres od 22.10 do 5.11.2025. Uczestnicy będą dyskutować nad modelem zatrudnienia wspomaganego w różnych województwach.

Konsultacje dla osób z niepełnosprawnościami odbywać się będą między 6 a 18.11.2025. Spotkania dla pracodawców zaplanowano na 6-20.11.2025. Główne organizacje odpowiedzialne za spotkania to PUZW i PFZW.

Dodatkowe informacje można znaleźć na ich stronach internetowych, a także poprzez kontakt mailowy. Projekt ma na celu wsparcie osób niepełnosprawnych w dostępie do zatrudnienia oraz wypracowanie standardów w zakresie zatrudnienia wspomaganego. Warsztaty stacjonarne będą organizowane przez Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych.

Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej poprzez Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych realizuje projekt pn. "Standaryzacja modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce", współfinansowanego ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2029. Partnerami projektu są Polska Federacja Zatrudnienia Wspomaganego (PFZW) oraz Polska Unia Zatrudnienia Wspomaganego.

W związku wypracowanymi założeniami modelu zatrudniania wspomaganego osób z niepełnosprawnościami na otwartym rynku pracy rozpoczynamy cykl ogólnopolskich konsultacji społecznych wśród jego głównych uczestników:

  • osób z niepełnosprawnościami i ich otoczenia,
  • agencji zatrudnienia wspomaganego,
  • pracodawców.

Zaplanowaliśmy m.in.:

  • 14 regionalnych spotkań konsultacyjnych on-line prowadzonych przez PFZW i PUZW w dniach 22.10 – 20.11.2025 r.
  • 3- dniowe warsztaty stacjonarne w Warszawie i Poznaniu (11-12.2025 r.)

Harmonogram spotkań konsultacyjnych on-line dla agencji zatrudnienia organizowanych przez Polską Unię Zatrudnienia Wspomaganego (PUZW) i Polską Federację Zatrudnienia Wspomaganego (PFZW):

  • 22.10.2025 – województwo małopolskie (PUZW)
  • 22.10.2025 – województwo podkarpackie (PFZW)
  • 23.10.2025 – województwo pomorskie (PUZW)
  • 23.10.2025 – województwo śląskie (PFZW)
  • 24.10.2025 – województwo zachodniopomorskie (PUZW)
  • 24.10.2025 – województwo świętokrzyskie (PFZW)
  • 27.10.2025 – województwo kujawsko-pomorskie (PUZW)
  • 27.10.2025 – województwo dolnośląskie (PFZW)
  • 29.10.2025 – województwo lubuskie (PUZW)
  • 29.10.2025 – województwo podlaskie (PFZW)
  • 30.10.2025 – województwo warmińsko-mazurskie (PUZW)
  • 30.10.2025 – województwo opolskie (PFZW)
  • 05.11.2025 – województwo łódzkie (PUZW)
  • 05.11.2025 – województwo lubelskie (PFZW)

Harmonogram spotkań konsultacyjnych on-line dla osób z niepełnosprawnościami i ich otoczenia, organizowanych przez Polską Unię Zatrudnienia Wspomaganego (PUZW) i Polską Federację Zatrudnienia wspomaganego (PFZW):

  • 06.11.2025 – województwo śląskie (PFZW)
  • 07.11.2025 – województwo podkarpackie (PFZW)
  • 12.11.2025 – województwo pomorskie (PUZW)
  • 12.11.2025 – województwo małopolskie (PUZW)
  • 12.11.2025 – województwo opolskie (PFZW)
  • 13.11.2025 – województwo zachodniopomorskie (PUZW)
  • 13.11.2025 – województwo kujawsko-pomorskie (PUZW)
  • 13.11.2025 – województwo świętokrzyskie (PFZW)
  • 14.11.2025 – województwo lubuskie (PUZW)
  • 14.11.2025 – województwo dolnośląskie (PFZW)
  • 14.11.2025 – województwo warmińsko-mazurskie (PUZW)
  • 17.11.2025 – województwo lubelskie (PFZW)
  • 17.11.2025 – województwo łódzkie (PUZW)
  • 18.11.2025 – województwo podlaskie (PFZW)

Harmonogram spotkań konsultacyjnych on-line dla pracodawców organizowanych przez Polską Unię Zatrudnienia Wspomaganego (PUZW) i Polską Federację Zatrudnienia Wspomaganego (PFZW):

  • 06.11.2025 – województwo śląskie (PFZW)
  • 07.11.2025 – województwo podkarpackie (PFZW)
  • 12.11.2025 – województwo opolskie (PFZW)
  • 13.11.2025 – województwo świętokrzyskie (PFZW)
  • 14.11.2025 – województwo dolnośląskie (PFZW)
  • 17.11.2025 – województwo małopolskie (PUZW)
  • 17.11.2025 – województwo lubelskie (PFZW)
  • 18.11.2025 – województwo pomorskie (PUZW)
  • 18.11.2025 – województwo zachodniopomorskie (PUZW)
  • 18.11.2025 – województwo podlaskie (PFZW)
  • 19.11.2025 – województwo kujawsko-pomorskie (PUZW)
  • 19.11.2025 – województwo lubuskie (PUZW)
  • 20.11.2025 – województwo warmińsko-mazurskie (PUZW)
  • 20.11.2025 – województwo łódzkie (PUZW)

Organizatorem spotkań konsultacyjnych on-line są:

Szczegółowe informacje: https://www.puzw.pl/konsultacje-srodowiskowe-modelu-zatrudnienia-wspomaganego/

Link do formularza: https://support.google.com/drive/answer/6283888

  • Polska Federacja Zatrudnienia Wspomaganego (PFZW)

Szczegółowe informacje: https://www.pfzw.pl/poznaj-nas/aktualnosci/Konsultacje-Modelu-Zatrudnienia-Wspomaganego-dla-podmiotow-zainteresowanych-aktywizacja-zawodowa-osob-z-niepelnosprawnosciami/idn:16

Organizatorem warsztatów stacjonarnych jest:

• Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych w MRPiPS, e-mail: ewa.nowik@mrpips.gov.pl

Szczegółowe informacje o projekcie Standaryzacja modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce – Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych

Informacje o publikacji dokumentu


Dnia 10 listopada urząd będzie nieczynny!

Informacje o publikacji dokumentu


Projekt realizowany w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim realizuje projekt "Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II" w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska na lata 2021-2027. Projekt potrwa od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r., z budżetem wynoszącym 1 969 109,17 zł, z czego 1 378 376,42 zł pochodzi z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. Głównym celem jest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób bezrobotnych, w tym szczególnie kobiet, osób 50+ oraz młodych w wieku 18-29 lat, zwłaszcza z grupy NEET.

Planowane wsparcie obejmuje pośrednictwo pracy, staże, prace interwencyjne, szkolenia, jednorazowe środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz bony na zasiedlenie. Wsparcie ma być skierowane do około 83 osób w zakresie pośrednictwa, 28 osób na staże oraz 5 osób na prace interwencyjne. Projekt ponadto zapewnia możliwość zarejestrowania się na szkolenia czy uzyskania jednorazowych środków na działalność gospodarczą dla 35 osób.

Realizacja projektu opiera się na zasadach równości szans i niedyskryminacji. Przewidziane rezultaty obejmują zatrudnienie około 58 osób zarejestrowanych w urzędzie pracy. Szczegółowe informacje można uzyskać osobiście w urzędzie lub telefonicznie.

Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim realizuje projekt w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 dla: Osi Priorytetowej 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku, Działania 7.1 Aktywizacja osób na rynku pracy, Typ 7.1.A Projekty powiatowych urzędów pracy, pt. ”Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II”
 

Termin realizacji projektu:    01.01.2025 r. – 31.12.2025 r.
 
Kwota dofinansowania:   1 969 109,17 zł (w tym 1 378 376,42 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus)                                               

 

Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim.

Grupę docelową wsparcia stanowią osoby bezrobotne, w rozumieniu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w szczególności:
a) znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj. kobiety, osoby w wieku
50 lat i więcej, osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby
o niskich kwalifikacjach;
b) osoby młode w wieku 18-29 lat, zwłaszcza: z grupy NEET (tzn. osoby młode w wieku 15-29 lat, które spełniają łącznie trzy następujące warunki: 
 - nie pracują tj. są osobami bezrobotnymi lub osobami biernymi zawodowo, 
 - nie kształcą się tj. nie uczestniczą w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym, 
 - nie szkolą się tj. nie uczestniczą w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy).

Planowany zakres wsparcia:

  • pośrednictwo pracy i/lub poradnictwo zawodowe – około 83 osoby;
  • staże – około 28 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
  • prace interwencyjne – 5 osób (rekrutacja zakończona);
  • szkolenia – około 5 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – około 35 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków),
  • bon na zasiedlenie –10 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków).  

Projekt jest realizowany zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasadą równości szans kobiet i mężczyzn, zasadą zrównoważonego rozwoju oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r. i Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.  

Głównym rezultatem, który zostanie osiągnięty dzięki realizacji projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez około 58osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim (w tym około 6 osób długotrwale bezrobotnych oraz około 30 osób w wieku 18-29 lat).

 

Szczegółowe informacje i wskazówki można uzyskać w trakcie trwania projektu w urzędzie lub telefonicznie:

- o projekcie: pokój 7, tel. 75 782 42 24 wew. 255;
- z zakresu aktywnych form wsparcia:

  • staż – pokój nr 4; tel. 75 782 42 24 wew. 274;
  • bon na zasiedlenie i prace interwencyjne – pokój nr 13; tel. 75 782 42 24 wew. 276;
  • szkolenia – pokój nr 8; tel. 75 782 42 24 wew. 257;
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – pokój nr 4; tel. 75 782 42 24 wew. 259.

Informacje dla osób bezrobotnych udzielają również doradcy klienta i pośrednicy pracy.

Każdemu uczestnikowi projektu przysługuje możliwość pisemnego zgłaszania do Instytucji Pośredniczącej (Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy-Filia we Wrocławiu,
ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4,52-326 Wrocław) podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta (Powiat lwówecki/Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim)
z Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia
26 października 2012 r..
Każdemu podmiotowi uczestniczącemu w Projekcie przysługuje możliwość zgłaszania Instytucji Pośredniczącej, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej:
http://www.dwup.pl/kontakt/formularz.html, informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji.

#FunduszeUE   #FunduszeEuropejskie

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


NABÓR WNIOSKÓW OSÓB BEZROBOTNYCH O PRZYZNANIE JEDNORAZOWYCH ŚRODKÓW NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Osoby bezrobotne mogą składać wnioski o jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej od 20 października 2025 r. do 22 października 2025 r. W bieżącym naborze dostępne są fundusze na dofinansowanie dwóch działalności gospodarczych. Druki wniosków oraz zasady przyznawania środków na rok 2025 są dostępne na stronie Powiatowego Urzędu Pracy we Lwówku Śląskim. Wsparcie jest finansowane w ramach Programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027, w projekcie „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II”.

Szczegółowe informacje są dostępne również na stronie internetowej urzędu, gdzie można znaleźć niezbędne dokumenty oraz dane kontaktowe w celu uzyskania pomocy telefonicznej. Podano także numer telefonu dla zainteresowanych, jak również linki do źródeł informacji. Dofinansowanie ma na celu wsparcie osób w rozpoczęciu działalności gospodarczej, co przyczyni się do aktywizacji lokalnego rynku pracy.

​​​​​​

NABÓR WNIOSKÓW
OSÓB BEZROBOTNYCH O PRZYZNANIE JEDNORAZOWYCH ŚRODKÓW NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

 

Termin składania wniosków:
od 20 października 2025 r. do 22 października 2025 r.

Pozostało nam funduszy na dofinansowanie 2 działalności gospodarczych.

Druki wniosków oraz zasady przyznawania środków na rok 2025 do pobrania na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy
we Lwówku Śląskim

https://lwowekslaski.praca.gov.pl

Wsparcie finansowane będzie w ramach środków:

  • Programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 projektu „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Informacja:

  • na witrynie internetowej:

 https://lwowekslaski.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/formy-wsparcia/dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej

  • telefoniczna dotycząca jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej pod numerem: 75 782 42 24 do 26 wew. 259

#FunduszeEU

#FunduszeEuropejskie

ostatni nabór EFS+ działalność-1

Informacje o publikacji dokumentu


Uwaga ! zmiana pokoi.

Informujemy, że

- jednorazowe środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej przeniesione zostały do pok. 26,

- staże przeniesione do pok. 27,

- poradnictwo zawodowe przeniesione do pok. 4. 

Informacje o publikacji dokumentu


Zapraszamy osoby zainteresowane środkami na podjęcie działalności gospodarczej do skorzystania z indywidualnych konsultacji.

Informacje o publikacji dokumentu


V NABÓR WNIOSKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO

IV nabór wniosków Krajowego Funduszu Szkoleniowego odbędzie się od 13 do 17 października 2025 roku z podstawowym limitem środków wynoszącym 13 000,00 zł. Wnioski można składać papierowo w PUP w Lwówku Śląskim lub elektronicznie przez platformę ePUAP z odpowiednimi podpisami. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Urząd Pracy oceniał będzie wnioski według kryteriów związanych z deficytowymi zawodami, ilością dotacji w przeszłości oraz zgodnością z prioritami wydatkowania środków. Pożądane będą wnioski, które uzyskały najwyższe punkty w ocenie merytorycznej. Fundusz skierowany jest na kształcenie ustawiczne zgodne z priorytetami na 2025 rok.

Wśród priorytetów znajdują się m.in. rozwój umiejętności w zawodach deficytowych, nowe technologie w firmach oraz wsparcie w obszarach dotkniętych przez kataklizmy. Ostateczne dofinansowanie wynosi 100% dla mikroprzedsiębiorstw i 80% dla innych pracodawców, z limitami do 300% przeciętnego wynagrodzenia.

Wnioski należy składać co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem kształcenia. Złożenie dokumentów odbywa się po uprzednim pobraniu odpowiednich formularzy, a szczegółowe informacje można uzyskać osobiście, telefonicznie lub przez internet.

Informacje o wybranych załącznikach

  • Wniosek KFS 2025:

    Załącznik dotyczy wniosku o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy w 2025 roku. Kluczowe informacje dotyczące wniosku obejmują zasady ubiegania się o dofinansowanie, wymagane dokumenty oraz szczegółowe dane dotyczące pracodawcy i planowanych działań kształcenia.

  • KARTA OCENY KFS:

    Załącznik przedstawia formularz oceny wniosku pracodawcy o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników. Kluczowe punkty oceny obejmują formalne i merytoryczne przesłanki kwalifikujące wnioski do finansowania oraz wymogi dotyczące dokumentacji i kosztów kształcenia.

  • Formularz przy ubieganiu się o pomoc de minimis 2025:

    Załącznik dotyczy formularza do ubiegania się o pomoc de minimis w 2025 roku, który zawiera informacje dotyczące podmiotu oraz jego sytuacji ekonomicznej. Kluczowym punktem jest konieczność przedstawienia danych dotyczących formy prawnej, identyfikatora podatkowego oraz wartości dotychczasowej otrzymanej pomocy.

  • program i zakres egzaminu:

    Załącznik zawiera program kursu studiów podyplomowych, w tym cele kształcenia, plan nauczania oraz formy zaliczenia, takie jak egzaminy pisemne, ustne i praktyczne. Najważniejszym punktem jest określenie zakresu egzaminu oraz potrzeba wypełnienia dokumentacji przez osobę sporządzającą dokument.

  • załącznik nr 1 - oświadczene pracodawcy priorytet 2.:

    Załącznik przedstawia oświadczenie pracodawcy dotyczące spełnienia Priorytetu nr 2 związane z wsparciem rozwoju umiejętności i kwalifikacji w firmach. Kluczową informacją jest konieczność wskazania zakupionych nowych maszyn oraz wdrożonych procesów i technologii w celu poparcia wniosku o wsparcie.

  • załącznik nr 2 - oświadczene pracodawcy priorytet 3.:

    Załącznik dotyczy oświadczenia pracodawcy dotyczącego spełniania wymogów Priorytetu nr 3, który wspiera kształcenie ustawiczne na terenach dotkniętych powodzią we wrześniu 2024 roku. Kluczowym punktem jest konieczność udowodnienia, że wnioskowane formy kształcenia będą wspierać zmiany niezbędne do utrzymania się na rynku pracy i unikania zwolnień.

  • Załącznik nr 3 oświadczenie pracodawcy - priorytet 6:

    Załącznik dotyczy oświadczenia pracodawcy o zatrudnieniu cudzoziemców w kontekście priorytetu 6 Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Kluczowym punktem jest to, że finansowanie szkoleń w ramach tego priorytetu dotyczy wyłącznie cudzoziemców zatrudnionych przez pracodawcę.

  • załącznik nr 4 - oświadczene pracodawcy priorytet 7.:

    Załącznik dotyczy oświadczenia pracodawcy w ramach Priorytetu 7, który ma na celu wsparcie w rozwoju umiejętności w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych. Kluczowym punktem jest wymóg posiadania odpowiedniego PKD w sekcji Q, aby móc ubiegać się o dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

  • załącznik nr 5 oświadczene pracodawcy - priorytet 8:

    Załącznik dotyczy oświadczenia pracodawcy dotyczącego uczestnictwa w kształceniu ustawicznym w ramach Priorytetu nr 8, który koncentruje się na rozwoju umiejętności cyfrowych. Kluczowym punktem jest zobowiązanie do wspierania pracowników w zdobywaniu nowych kompetencji z obszaru technologii cyfrowych.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

IV NABÓR WNIOSKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO

od dnia 13.10.2025 r. do dnia 17.10.2025 r. podstawowy limit środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego według stanu na dzień 13.10.2025 r.
to  13 000,00 zł (trzynaście tysięcy złotych)
 
Wnioski nalezy składać:
 
w formie papierowej PUP w Lwówku Śląskim ul. Budowlanych 1, (sekretariat) W przypadku wniosków nadesłanych pocztą lub przesyłką kurierską, o złożeniu wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP Lwówek Śląski. drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP. Wnioski muszą być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub potwierdzone profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.

Wnioski złożone poza wskazanym terminem nie będą rozpatrywane!

Przy rozpatrywaniu wniosków urząd zastosuje następujące kryteria:

  • pracodawca w trakcie trwania naborów może złożyć wniosek o środki KFS mając na uwadze, że wsparcie zostanie udzielone tylko na jedno szkolenie (bez badań lekarskich) jeden egzamin lub studia podyplomowe (studia podyplomowe mogą być prowadzone przez naczelny instytut badawczy oraz instytut PAN które wystawiają dokument potwierdzający ukończenie studiów). Firma ma możliwość przeszkolić dowolną liczbę osób zatrudnionych i pracodawcę, ale jedna osoba może skorzystać tylko z jednego szkolenia, egzaminu lub studiów podyplomowych.
  • w przypadku przekroczenia limitu środków z naboru IV (tj. 13 000,00 zł) dopuszcza się negocjację ceny usługi kształcenia ustawicznego i liczby osób objętych kształceniem ustawicznym;
  • wnioski złożone na druku nieobowiązującym, nieaktualnym lub niedostosowanym do priorytetów zawartych w aktualnym ogłoszeniu w PUP Lwówek Śląski oraz złożone po terminie naboru pozostaną bez rozpatrzenia.
  • w przypadku priorytetu I Urząd Pracy będzie brał pod uwagę wyłącznie zawody deficytowe określone w Barometrze zawodów na rok 2025 dla powiatu lwóweckiego,
  • w pierwszej kolejności pod uwagę będą brane wnioski pracodawców, którzy w 2024 i 2025 roku nie otrzymali wsparcia oraz nie posiadają zaległości z tytułu opłacania składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych.

Procedura rozpatrywania wniosków PUP Lwówek Śląski uwzględnia:

  • zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok tj. 2025;
  • zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  • koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  • posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  • w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  • plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  • możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.
  • do dofinansowania w pierwszej kolejności będą zakwalifikowane wnioski, które uzyskały najwyższą liczbę punktów z oceny merytorycznej - karta oceny wniosku (w przypadku niewystarczającej kwoty środków KFS na sfinansowanie wszystkich złożonych wniosków w naborze do realizacji dopuszczone zostaną te wnioski, które w punktacji uzyskają najwyższą liczbę punktów i nie otrzymały wsparcia w roku 2024 i 2025) oraz nie posiadają zaległości z tytułu opłacania składek ZUS (na dzień składania i rozpatrywania wniosku).

Środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim przeznaczy na finansowanie działań związanych z kształceniem ustawicznym pracowników i pracodawców zgodnych z priorytetami ustalonymi na rok 2025:

Priorytet I
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.


Lista zawodów deficytowych w powiecie lwóweckim 2025:
Kierowcy samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych, kierowcy samochodów osobowych, magazynierzy, nauczyciele przedszkoli,  pomoce kuchenne, pozostali specjaliści edukacji, pracownicy administracyjni i biurowi, pracownicy ds. budownictwa drogowego i kolejowego,  pracownicy robót wykończeniowych w budownictwie, pracownicy służb mundurowych,  pracownicy socjalni,  przetwórcy mięsa i ryb, psycholodzy i psychoterapeuci, robotnicy budowlani,  rolnicy i hodowcy,  spawacze, tapicerzy, zaopatrzeniowcy i dostawcy.

Priorytet II
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
Załącznik nr 1 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 2
Priorytet III
Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
Załącznik nr 2 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 3
Priorytet IV
Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
Priorytet V
Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
Priorytet VI
Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
Załącznik nr 3 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 6
Priorytet VII
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
Załącznik nr 4 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 7

Priorytet VIII
Rozwój umiejętności cyfrowych.
Załącznik nr 5 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 8

Priorytet IX
Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Priotytet XIV
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z wprowadzaniem elastycznego czasu pracy z zachowaniem poziomu wynagrodzenia lub rozpowszechnianiem w firmach work-life balance priorytet dodany w kwietniu 2025 r.


 
Skorzystać ze środków KFS nie mogą :
osoby współpracujące przy prowadzeniu działalności gospodarczej – zgodnie z art. 8 ust. 11 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych są to : małżonek, dzieci własne lub dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione, rodzice oraz macocha i ojczym, pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym i współpracujące przy prowadzeniu działalności.
Środki KFS mogą być przyznane na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego w przypadku:
  • mikroprzedsiębiorstw w wysokości 100% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika,
  • pozostali pracodawcy w wysokości 80% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Wnioski należy składać w naborze ogłoszonym minimum 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia kształcenia ustawicznego i które się nie rozpoczęło.
Dokumenty do pobrania:
  • Wniosek KFS wraz z załącznikami na rok 2025
  • Załącznik nr 1 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 2
  • Załącznik nr 2 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 3
  • Załącznik nr 3 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 6
  • Załącznik nr 4 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 7
  • Załącznik nr 5 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 8
  • Program i zakres egzaminu
  • Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis. Z dniem 01.01.2024r. zwiększył się limit pomocy de minimis oraz zmieniono okres wykazywania otrzymanej pomocy na okres 3 minionych lat (3x 365 dni)
  • karta oceny wniosku
Szczegółowe informacje można uzyskać:
 
 
OSOBIŚCIE TELEFONICZNIE INTERNETOWO
Powiatowy Urząd Pracy ul. Budowlanych 1
59-600 Lwówek Śląski Pokój 8

............................................
Paweł Karpowicz - Kierownik Referatu Pośrednictwa i Poradnictwa, tel.
75 782 42 24 wew. 202

..........................................

strona internetowa PUP: www.lwowekslaski.praca.gov.pl
zakładka:
formy aktywizacji dla pracodawców i przedsiębiorców
e-mail: caz@lwowekslaski.praca.gov.pl 

Przez ePUAP / usługę e-Doręczenia Wniosek należy opatrzeć podpisem elektronicznym.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Dane kontakowe

Artykuł przedstawia szczegółową strukturę Działu Organizacyjno-Ewidencyjnego oraz Działu Centrum Aktywizacji Zawodowej w PUP. W skład Działu Organizacyjno-Ewidencyjnego wchodzą: Dyrektor PUP, Zastępca Dyrektora oraz Kierownik Działu, IOD, wraz z specjalistami. Wyodrębnione są funkcje, takie jak specjalista ds. rejestracji, specjalista ds. ewidencji i świadczeń oraz referent w sekretariacie.

Dział Centrum Aktywizacji Zawodowej obejmuje kierownika oraz młodszych doradców ds. zatrudnienia. Wzmiankowane są także dział finansowy oraz osoby odpowiedzialne za księgowość i kadry.

Każdy pracownik ma przypisany numer kontaktowy oraz adres e-mail, co ułatwia komunikację. Struktura jest przejrzysta, z jasno określonymi obowiązkami i rolami wśród pracowników.

Stanowisko i Imię Nazwisko

Telefon/ pokój/ e-mail

Dyrektor PUP

Dorota Piotrowska-Maślanka

75 782 42 24 /pok. 11/

dyrektor@lwowekslaski.praca.gov.pl

Zastępca Dyrektora PUP

Ewelina Gołębiowska-Polak

75 782 42 24 /pok. 12/

zastepca@lwowekslaski.praca.gov.pl

DZIAŁ ORGANIZACYJNO-EWIDENCYJNY

Kierownik Działu, IOD

Justyna Franczyk-Mius

75 782 42 24 wew. 277 /pok. 25/

ewidencja@lwowekslaski.praca.gov.pl
iod@lwowekslaski.praca.gov.pl

Specjalista ds. rejestracji

Maja Barycka

75 782 42 24 wew. 266 /pok. 17/

m.barycka@lwowekslaski.praca.gov.pl

Specjalista ds. ewidencji i świadczeń

Małgorzata Bondrow

75 782 42 24 wew. 271 /pok. 14/

m.bondrow@lwowekslaski.praca.gov.pl

Referent - Sekretariat

Katarzyna Grządko

75 782 42 24 wew. 200 /pok. 11/

wrlw@praca.gov.pl

Informatyk

Piotr Kida

75 782 42 24 wew. 267 /pok. 1/

informatyk@lwowekslaski.praca.gov.pl

Starszy referent

Edyta Mytych

75 782 42 24 wew. 262 /pok. 17/

e.mytych@lwowekslaski.praca.gov.pl

Archiwista

Justyna Suduł

75 782 42 24 wew. 260 /pok. 30/

j.sudul@lwowekslaski.praca.gov.pl

DZIAŁ CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ

REFERAT POŚREDNICTWA I PORADNICTWA

Kierownik Referatu

Paweł Karpowicz

75 782 42 24 wew. 202 /pok. 6/

caz@lwowekslaski.praca.gov.pl

p.karpowicz@lwowekslaski.praca.gov.pl

Młodszy doradca ds. zatrudnienia

Olivia Delost

75 782 42 24 wew. 264 /st. 6/

o.delost@lwowekslaski.praca.gov.pl

Doradca Zawodowy

Kamila Knapik

75 782 42 24 wew. 279 /pok. 4/

k.knapik@lwowekslaski.praca.gov.pl

Młodszy doradca ds. zatrudnienia

Agnieszka Pałaiuk

75 782 42 24 wew. 261 /st. 2/

a.palasiuk@lwowekslaski.praca.gov.pl

Młodszy doradca ds. zatrudnienia

Gabriela Pawłowska

75 782 42 24 wew. 256 /st. 3/

g.pawlowska@lwowekslaski.praca.gov.pl

Młodszy doradca zawodowy

Ewa Węsierska

75 782 42 24 wew. 265 /pok. 4/

e.wesierska@lwowekslaski.praca.gov.pl

Młodszy doradca ds. zatrudnienia

Dominika Wiżgała

75 782 42 24 wew. 256 /st. 4/

d.wizgala@lwowekslaski.praca.gov.pl

Doradca ds. zatrudnienia

Anna Wróbel

75 782 42 24 wew. 261 /st. 1/

a.wrobel@lwowekslaski.praca.gov.pl

Specjalista ds. rozwoju zawodowego

Barbara Zaborowska

75 782 42 24 wew. 257 /pok. 8/

b.zaborowska@lwowekslaski.praca.gov.pl

REFERAT FORM POMOCY

Kierownik Referatu

Agnieszka Niżnik

75 782 42 24 wew. 253 /pok. 25/

a.niznik@lwowekslaski.praca.gov.pl

Doradca ds. zatrudnienia

Jowita Ulińska

75 782 42 24 wew. 276 /pok. 13/

j.ulinska@lwowekslaski.praca.gov.pl

Doradca ds. zatrudnienia

Kamila Wierzbicka

75 782 42 24 wew. 274 /pok. 27/

k.wierzbicka@lwowekslaski.praca.gov.pl

Młodszy doradca ds. zatrudnienia

Anna Wójtowicz

75 782 42 24 wew. 275 /pok. 13/

a.wojtowicz@lwowekslaski.praca.gov.pl

Doradca ds. zatrudnienia

Danuta Wyborna

75 782 42 24 wew. 259 /pok. 26/

d.wyborna@lwowekslaski.praca.gov.pl

DZIAŁ FINANSOWO-KSIĘGOWY

Główny księgowy

Elżbieta Litus

75 782 42 24 wew. 269 /pok. 16/

ksiegowosc@lwowekslaski.praca.gov.pl

Specjalista ds. programów

Beata Bondrow

75 782 42 24 wew. 255 /pok. 7/

b.bondrow@lwowekslaski.praca.gov.pl

Specjalista ds. programów

Aleksandra Kopyto

75 782 42 24 wew. 255 /pok. 7/

a.kopyto@lwowekslaski.praca.gov.pl

Księgowy

Beata Kostera

75 782 42 24 wew. 287 /pok. 2/

b.kostera@lwowekslaski.praca.gov.pl

Specjalista ds. kadr i płac

Ewa Pawlak

75 782 42 24 wew. 258 /pok. 14/

e.pawlak@lwowekslaski.praca.gov.pl

Informacje o publikacji dokumentu


Dofinansowanie wynagrodzenia dla osób po 50. roku życia

Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o dofinansowanie wynagrodzenia 50 plus

Informacje o publikacji dokumentu


Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego zaprasza do udziału w projektach

Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. organizuje projekt „Dotacje na usługi rozwojowe dla dolnośląskich firm”, mający na celu zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez usługi z Bazy Usług Rozwojowych. Projekt skierowany jest do przedsiębiorców i ich pracowników z subregionu jeleniogórskiego, a wsparcie finansowe wynosi od 50% do 70% wartości usługi, z maksymalnym dofinansowaniem do 10 000 zł netto. Wartość umowy zależy od wielkości przedsiębiorcy, z limitami między 25 000 zł a 100 000 zł.

Projekt jest współfinansowany ze środków UE w ramach programów dla Dolnego Śląska 2021-2027. Kolejnym przedsięwzięciem jest „Aktywizacja Dolnośląskiego Rynku Pracy - IV edycja”, mające na celu pomoc osobom zwolnionym oraz zagrożonym zwolnieniem, w tym także osobom przechodzącym z rolnictwa. Uczestnicy mogą skorzystać z doradztwa, staży, kursów oraz dodatków relokacyjnych.

Zgłoszenia można składać od 29 kwietnia 2024 r. Ponownie projekt jest współfinansowany przez UE. Ostatni projekt, „Nowe kompetencje, nowe perspektywy”, ma na celu podniesienie kwalifikacji osób dorosłych w subregionie jeleniogórskim, zapewniając wsparcie w doradztwie oraz wyborze odpowiednich usług rozwojowych.

Uczestnicy mogą otrzymać dofinansowanie na poziomie 80%, z możliwym wzrostem do 90% dla osób bezrobotnych i w trudnej sytuacji. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych projektów, maksymalne dofinansowanie wynosi 10 000 zł.

"Dotacje na usługi rozwojowe dla dolnośląskich firm"

Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Jeleniej Górze pełniąca rolę Operatora w projekcie „Dotacje na usługi rozwojowe dla dolnośląskich firm” zaprasza do udziału w projekcie.

Celem projektu jest wzrost konkurencyjności dolnośląskich przedsiębiorstw poprzez usługi realizowane w ramach Bazy Usług Rozwojowych pozwalające na rozwój przedsiębiorstwa i/lub jego pracowników, w szczególności nabycie lub potwierdzenie kwalifikacji, usprawnienie procesów lub obszaru działania przedsiębiorstwa, częściową lub całkowitą zmianę profilu działalności gospodarczej.

Z projektu mogą skorzystać przedsiębiorcy ich pracownicy z subregionu jeleniogórskiego (powiaty: bolesławiecki, jaworski, karkonoski, kamiennogórski, lubański, lwówecki, zgorzelecki, złotoryjski, m. Jelenia Góra).

W ramach projektu oferujemy wsparcie w zakresie:
doradztwo w zakresie określenia potrzeb rozwojowych przedsiębiorstwa, poradnictwo w wyborze usług oraz wsparcie w zakresie korzystania z Bazy Usług Rozwojowych, uzupełnienia dokumentów projektowych i obowiązków przedsiębiorcy, w tym pomoc w weryfikacji kwalifikowalności przedsiębiorstwa i możliwość udzielenia wsparcia finansowego dofinansowanie usług rozwojowych dla przedsiębiorcy – od 50% do 70% wartości danej usługi rozwojowej

Maksymalny poziom dofinansowania usługi rozwojowej jednego przedsiębiorcy lub pracownika wydelegowanego wynosi 10 000 zł netto (z wkładem własnym przedsiębiorcy), bez względu na wartość tej usługi i poziom wsparcia, z zastrzeżeniem limitu wartości umowy wskazanego poniżej.
Maksymalna wartość umowy (bez wkładu własnego) wynosi:

  • 25 000,00 zł dla mikro przedsiębiorcy
  • 45 000,00 zł dla małego przedsiębiorcy
  • 65 000,00 zł dla średniego przedsiębiorcy 
  • 100 000 zł dla dużego przedsiębiorcy.

Szczegółowe informacje dotyczące projektu znajdą się na stronie internetowej: https://karr.pl/dotacje-na-uslugi-rozwojowe-dla.../
Kontakt: tel.: 75 75 27 520, e-mail: uslugi.rozwojowe@karr.pl
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027.

"Aktywizacja dolnośląskiego rynku pracy - IV edycja"


Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.  jest partnerem projektu “Aktywizacja Dolnośląskiego Rynku Pracy - IV edycja”
Celem projektu jest aktywizacja zawodowa i powrót do zatrudnienia osób, które utraciły zatrudnienie z przyczyn niedotyczących pracownika oraz utrzymanie zatrudnienia przez pracowników zagrożonych lub przewidzianych do zwolnienia.
Kto może skorzystać?
osoby zwolnione z przyczyn niedotyczących pracownika w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy, przed dniem przystąpienia do Projektu pracownicy przewidziani do zwolnienia lub zagrożeni zwolnieniem z przyczyn dotyczących zakładu pracy osoby odchodzące z rolnictwa Uczestnikami Projektu mogą być osoby zamieszkałe na obszarze województwa dolnośląskiego.
W ramach projektu oferujemy wsparcie w zakresie:

  • doradztwa zawodowego
  • stażu zawodowego
  • studiów podyplomowych 
  • kursów i szkoleń zawodowych
  • dodatku relokacyjnego
  • poradnictwa psychologicznego 

Od dnia 29 kwietnia 2024 r. można składać Formularze zgłoszeniowe wraz z wymaganymi załącznikami.
Szczegółowe informacje dotyczące projektu znajdą się na stronie internetowej: https://karr.pl/aktywizacja-dolnoslaskiego-rynku-pracy.../
Kontakt: tel.: 75 75 27 534, e-mail: aktywizacja@karr.pl 
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie 
dla Dolnego Śląska 2021-2027.

"Nowe kompetencje, nowe perspektywy - kształcenie osób dorosłych w subregionie jeleniogórskim"


Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji i kwalifikacji zawodowych osób, które ukończyły 
18 rok życia, w tym przede wszystkim będących w niekorzystnej sytuacji, zamieszkałych na terenie subregionu jeleniogórskiego.
Projekt jest skierowany do osób pracujących i bezrobotnych, które z własnej inicjatywy chcą podnieść swoje kwalifikacje/kompetencje lub przekwalifikować się. 
W ramach projektu oferujemy wsparcie w zakresie:

  • doradztwa zawodowego
  • wsparcia w analizie potrzeb rozwojowych
  • wsparcia w wyborze odpowiednich usług rozwojowych BUR
  • wsparcia w wyborze studiów podyplomowych – w ramach BUR 

Podstawowa wartość dofinansowania usług wynosi 80%. Istnieje możliwość zwiększenia poziomu dofinansowania do 90%, gdy uczestnik będzie należał do jednej z poniższych kategorii:

  • osoba bezrobotna,
  • bierna zawodowo,
  • żyjąca w ubóstwie.

Maksymalny poziom dofinansowania pojedynczej usługi rozwojowej dla jednego uczestnika 10 000,00 zł brutto (z wkładem własnym uczestnika), bez względu na wartość tej usługi i poziom wsparcia.
Szczegółowe informacje dotyczące projektu znajdą się na stronie internetowej: 
https://karr.pl/nowe-kompetencje-nowe-perspektywy/
Kontakt: tel.: 75 75 27 524, e-mail: nowe.kompetencje@karr.pl
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Planowany nabór wniosków o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim planuje ogłosić nabór wniosków w ramach środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego
(limit podstawowy - kwota 13 000,00 zł)
od 13.10.2025 r. do 17.10.2025 r.
Wnioski można składać od 13.10.2025 do 17.10.2025 r.,
wnioski złożone przed i po terminie naboru pozostaną bez rozpatrzenia.
Szczegółowe informacje dostępne pod numerem telefonu 75 782 42 24 wew. 257/202
lub w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Lwówku Śląskim,
ul. Budowlanych 1, 59-600 Lwówek Śląski, pok. 8.

Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim ogłasza nabór limit podstawowy

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Prace interwencyjne - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Świadczenia Integracyjne

Informacje o publikacji dokumentu


Okręgowy ośrodek wychowawczy w Jerzmanice-Zdrój ogłasza nabór na stanowiska

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór na stanowisko młodszego doradcy ds. zatrudnienia (zatrudnienie w oparciu o umowę na zastępstwo)

Informacje o publikacji dokumentu


Zatrudnianie cudzoziemców - dokumenty do pobrania

Wysokość opłaty za oświadczenie o powierzeniu pracy cudzoziemcowi wynosi 100 zł, a za wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową 30 zł. Wpłaty należy dokonywać na podany rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Lwówku Śląskim, z odpowiednim tytułem przelewu. Do oświadczenia dołącza się kopię ważnego dokumentu podróży cudzoziemca, dowód wpłaty oraz oświadczenie o niekaralności podmiotu powierzającego pracę.

Wpłata jest pobierana przy składaniu wniosku w Urzędzie Pracy, a po jego złożeniu nie podlega zwrotowi. Pracodawca może ubiegać się o zwrot w przypadkach, gdy wniosek nie został złożony, wpłacono więcej niż jedną kwotę lub złożono wniosek w niewłaściwym urzędzie. Warto zauważyć, że brak możliwości uzyskania ważnego dokumentu podróży wymaga dołączenia innego dokumentu potwierdzającego tożsamość cudzoziemca.

Informacje o wybranych załącznikach

  • Wzor upowaznienia dla pelnomocnika - Kopia - Kopia - Kopia - Kopia (1).pdf:

    Załącznik zawiera wzór upoważnienia dla pełnomocnika do reprezentowania pracodawcy w sprawach dotyczących zatrudniania cudzoziemców przed Powiatowym Urzędem Pracy. Kluczowym punktem jest stwierdzenie, że pełnomocnictwo obejmuje różne czynności związane z zatrudnianiem cudzoziemców i jest ważne do odwołania bez opłaty skarbowej.

  • OŚWIADCZENIE O NIEKARALNOŚCI oświadczenie -art 13 ust.1 pkt 1 lit. c-g (3).pdf:

    Załącznik zawiera oświadczenie podmiotu powierzającego pracę cudzoziemcowi, dotyczące spełnienia wymogów prawnych zgodnych z ustawą o warunkach dopuszczalności powierzenia pracy cudzoziemcom w Polsce. Kluczowym elementem jest konieczność potwierdzenia, że podmiot nie był ukarany za określone wykroczenia, co ma znaczenie dla legalności zatrudnienia cudzoziemca.

  • OŚWIADCZENIE O NIEKARALNOŚCI sezonówka -art 13 ust.1 pkt 1 lit. c-g (2).pdf:

    Załącznik zawiera oświadczenie podmiotu powierzającego pracę cudzoziemcowi, dotyczące spełnienia warunków określonych w ustawie o warunkach dopuszczalności powierzenia pracy cudzoziemcom w Polsce. Kluczowym punktem jest odpowiedzialność karna za złożenie fałszywego oświadczenia oraz konieczność potwierdzenia braku wcześniejszych ukarań związanych z wykroczeniami.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

Wpłat należy dokonywać na rachunek bankowy:
50 1020 5226 0000 6102 0546 2363
Starostwo Powiatowe w Lwówku Śląski, ul. Szpitalna 4, 59-600 Lwówek Śląski
W tytule przelewu należy wpisać:
„opłata za oświadczenie o powierzeniu  pracy cudzoziemcowi/ wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca
imię i nazwisko cudzoziemca, numer paszportu"
 
- wysokość opłaty za oświadczenie o powierzeniu pracy cudzoziemcowi
wynosi 100 zł,
- wyskość opłaty za wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową wynosi 30 zł.
 

Podmiot powierzający wykonywanie pracy cudzoziemcowi dołącza do oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi składanego w celu wpisu do ewidencji oświadczeń:

1) kopię stron ważnego dokumentu podróży cudzoziemca, którego dotyczy wniosek, zawierających dane osobowe,
a w przypadku gdy cudzoziemiec nie posiada ważnego dokumentu podróży i nie ma możliwości jego uzyskania – kopię
innego ważnego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość;
2) kopię dowodu wpłaty,
3) oświadczenie o niekaralności podmiotu powierzającego wykonywanie pracy - oświadczenie do pobrania w załączniku.

Uwaga: wpłata jest wnoszona z tytułu złożenia wniosku/ oświadczenia  w Urzędzie Pracy. Gdy wniosek/ oświadczenie wpłynie do urzędu wpłata nie podlega zwrotowi.

 
Wyjątki, w których pracodawca może ubiegać się o zwrot wpłaty:
    - dokonano wpłaty, ale wniosek nie został złożony do Urzędu Pracy w Lwówku Śląskim
    - dokonano większej liczby wpłat dotyczących cudzoziemca niż liczba wniosków złożona na dane tego cudzoziemca;
    - dokonano wpłaty, ale wniosek został złożony niezgodnie z właściwością miejscową Urzędu Pracy w Lwówku Śląskim.
 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o badaniu ankietowym Głównego Urzędu Statystycznego

Europejskie Ankietowe Badanie Zdrowia (EHIS) będzie realizowane w Polsce w okresie od 1.09. do 31.12.2025 r. Celem badania jest porównanie stanu zdrowia mieszkańców w różnych krajach UE. W ostatnich latach zauważono, że co czwarty dorosły Polak ma nadwagę lub otyłość, a ponad połowa osób powyżej 65. roku życia boryka się z przewlekłymi chorobami. Kobiety częściej niż mężczyźni oceniają swój stan zdrowia jako zły, a coraz więcej osób korzysta z prywatnych konsultacji lekarskich.

Badania będą prowadzone przez ankieterów statystyki publicznej, którzy będą mogli przeprowadzać wywiady bezpośrednio lub telefonicznie. Respondenci mają również możliwość samodzielnego wypełnienia kwestionariuszy w formie samospisu internetowego. Udział w badaniu jest dobrowolny, a dane zbierane są z zachowaniem tajemnicy statystycznej.

Wyniki badania mają być wykorzystane wyłącznie do celów naukowo-badawczych oraz statystycznych. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie GUS.

Informujemy, że na terenie naszej Gminy/Powiatu prowadzone jest w terminie 1.09. – 31.12.2025 r.   
Europejskie Ankietowe Badanie Zdrowia (EHIS).
    Jest ono prowadzone co 6 lat we wszystkich krajach Unii Europejskiej,
po to, aby można było porównywać wyniki o stanie zdrowia mieszkańców poszczególnych państw.
Jesteśmy bardzo ciekawi, czy Polacy są zdrowsi niż „statystyczny" Europejczyk.

Skąd wiemy, że…

  • co czwarty dorosły Polak ma nadwagę lub otyłość?
  • ponad połowa osób po 65. roku życia zmaga się z chorobami przewlekłymi?
  • kobiety częściej niż mężczyźni oceniają swój stan zdrowia jako „zły" lub „bardzo zły"?
  • coraz więcej osób korzysta z prywatnych konsultacji lekarskich?

Metoda realizacji badania:

     wywiad bezpośredni lub telefoniczny realizowany przez ankietera statystycznego;
samodzielne wypełnienie przez respondenta kwestionariuszy tzw. samospis internetowy proponowany zawsze przez ankietera.

     Badania przeprowadzane są przez ankieterów statystyki publicznej, którzy posiadają legitymacje służbowe
oraz imienne upoważnienia do realizacji badań.

Ankieterzy mogą kontaktować się z mieszkańcami zarówno osobiście, jak i telefonicznie. 

     Udział w badaniach jest dobrowolny, a wszystkie przekazywane dane są objęte tajemnicą statystyczną
i wykorzystywane wyłącznie do celów naukowo-badawczych i statystycznych.

Szczegółowe informacje o aktualnych badaniach dostępne są na stronie GUS:

Strona głowna | Badania Ankietowe

Europejskie Ankietowe Badanie Zdrowia (EHIS) | BADANIA SPOŁECZNE | Badania Ankietowe

Informacje o publikacji dokumentu


KOMUNIKAT DOTYCZĄCY REJESTRACJI

Rejestracja w urzędzie wymaga wcześniejszego umówienia wizyty telefonicznie do godz. 13:00. Preferowanym sposobem kontaktu z urzędem jest poczta elektroniczna, a dostępne są również adresy mailowe pracowników. Można realizować rejestrację bezrobotnych, zgłaszać oferty pracy, zatrudniać cudzoziemców oraz składać wnioski o usługi i świadczenia.

Inne metody kontaktu to elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP i kontakt telefoniczny. Terminy wizyt są ustalane przez pracowników urzędu, a w przypadku ich braku, obsługa klienta wymaga wcześniejszego umówienia się. Zachęca się do stosowania tych zasad w celu sprawnej obsługi klientów.



KOMUNIKAT DOTYCZĄCY REJESTRACJI I OBSŁUGI KLIENTA

 

 

 

Rejestracja osobista możliwa po wcześniejszym umówieniu wizyty z pracownikiem Urzędu telefonicznie do godz. 13:00 pod numerem telefonu 75 782 42 24 wew. 266.
  1. Preferowaną formą kontaktu klientów z urzędem jest:
- poczta elektroniczna lub adresy mailowe poszczególnych pracowników dostępne w zakładce urząd -> dane kontaktowe,
  • rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy (rejestracja przez internet)
  • zgłoszenie oferty pracy
  • zatrudnianie cudzoziemców
  • wnioski o usługi i świadczenia z urzędu
- elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP/PUP-LwowekSlaski/SkrytkaESP
- adres e-Doręczeń: AE:PL-33726-18286-GUREB-24
- kontakt telefoniczny 75 782 42 24 do 26
- forma pisemna za pośrednictwem operatora pocztowego
   
  1. Terminy wizyt wyznaczane są przez pracowników Urzędu w trakcie bieżącej obsługi klienta.
W przypadku braku wyznaczonego terminu bezpośrednia obsługa klientów powinna być poprzedzona wcześniejszym umówieniem wizyty w pracownikiem urzędu telefonicznie, mailowo lub za pośrednictwem portalu praca.gov.pl
 
 
Prosimy do stosowania się do ww. zasad i dziękujemy za zrozumienie.


 

Informacje o publikacji dokumentu


Klauzula informacyjna

Podstawą przetwarzania danych osobowych jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679. Administratorem danych jest Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań określonych w ustawie o rynku pracy oraz na podstawie odpowiednich przepisów.

Przekazywanie danych osobowych innym podmiotom jest możliwe wyłącznie na podstawie prawa. Przetwarzanie danych będzie trwać zgodnie z instrukcją kancelaryjną oraz wykazem akt. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.

Możliwe jest również ograniczenie przetwarzania danych oraz wycofanie zgody. W przypadku naruszenia przepisów, właściciel danych może zgłosić skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe dla złożenia wniosków lub rejestracji w urzędzie.

Brak danych skutkuje odmową obsługi sprawy. Do kontaktu z inspektorem ochrony danych można wykorzystać podany adres e-mail oraz numer telefonu.

Podstawa prawna: Art.13 ust. 1i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE z dnia 27 kwietnia 2016 r. ( Dz. Urz. UE Nr 119)

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:

1. Administratorem Danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim, ul. Budowlanych 1, 59-600 Lwówek Śląski

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań zawartych w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia

3. Dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa

4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z instrukcji kancelaryjnej i zgodny z rzeczowym wykazem akt

5. Osoba, której dane dotyczą ma prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych oraz prawo do wycofania zgody

6. Właściciel danych ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych właściciela naruszałoby przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku

7. Posiadanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym. Osoba chcąca dokonać rejestracji, złożyć wniosek lub załatwić inną sprawę w Powiatowym Urzędzie Pracy jest zobowiązana do podania danych a konsekwencją niepodania danych będzie odmowa rejestracji, aktywizacji, rozpatrzenia wniosku lub załatwienia innej sprawy.

8. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: iod@lwowekslaski.praca.gov.pl tel. 75 782 42 24.

Informacje o publikacji dokumentu


Indywidualne konsultacje dla osób zainteresowanych pozyskaniem środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej

Myśisz o własnej firmie?

Skorzystaj z indywidualnych konsultacji w Powiatowym Urzędzie Pracy we Lwówku Śląskim!

Planujesz rozpoczęcie działalności gospodarczej?

Chcesz dowiedzieć się, jak pozyskać środki na jej uruchopmienie?

Potrzebujesz indywidualnej porady?

Zapraszamy na indywidualne konsultacje dla osób zainteresowanych pozyskaniem środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej
z Powiatowego Urzędu Pracy w Lwówku Śląskim.
Konsultacje odbywają się po wcześniejszym umówieniu terminu.
tel. 75 782 42 24 do 6 wew. 259
e-mail: d.wyborna@lwowekslaski.praca.gov.pl

Konsultacje PUP D_Wyborna

Informacje o publikacji dokumentu


Spotkanie informacyjne EURES (30.09.2025r.)

Informacje o publikacji dokumentu


Informacje dotyczące rejestracji

Rejestracja osób bezrobotnych odbywa się wyłącznie w godzinach 7:30 - 13:00 po wcześniejszym umówieniu. Istnieje możliwość rejestracji elektronicznej przez portal praca.gov.pl. W ostatnim dniu roboczym miesiąca rejestracja nie jest przeprowadzana.

Niezbędne dokumenty do rejestracji obejmują dowód tożsamości, świadectwa ukończenia edukacji, świadectwa pracy oraz dokumenty dotyczące niepełnosprawności. Cudzoziemcy muszą przedstawić decyzję Wojewody dotycząca pobytu w Polsce. Osoby prowadzące działalność gospodarczą muszą dostarczyć zaświadczenie o opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne.

W przypadku pracy na umowy cywilnoprawne wymagane jest zaświadczenie o podstawie wymiaru składek. Dla osób w służbie wojskowej obowiązuje przedłożenie książeczki wojskowej. Osoby pobierające rentę muszą przedstawić decyzję o przyznaniu renty.

Istnieje również wymóg dostarczenia dokumentów związanych z odbywaniem kary pozbawienia wolności lub tymczasowego aresztowania. W różnych przypadkach, takich jak niepełnoetatowe zatrudnienie, należy dostarczyć odpowiednie zaświadczenia o wynagrodzeniu. W sytuacjach związanych z świadczeniami penitencjarnymi i socjalnymi wymagana jest dokumentacja potwierdzająca występowanie na danej podstawie świadczeń z ZUS lub innych instytucji.

REJESTRACJA OSOBISTA OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY PROWADZONA JEST WYŁĄCZNIE W GODZINACH
OD 7:30 DO 13:00
- PO WCZEŚNIEJSZYM  UMÓWIENIU TERMINU

Rejestracja elektroniczna BEZ KONIECZNOŚCI OSOBISTEJ WIZYTY ZA POŚREDNICTWEM praca.gov.pl

W OSTATNIM DNIU ROBOCZYM KAŻDEGO MIESIĄCA REJESTRACJI NIE DOKONUJE SIĘ!

DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO REJESTRACJI:

  • dowód osobisty, a w przypadku jego braku – inny dokument potwierdzający tożsamość;
  • świadectwa ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia;
  • świadectwa pracy i inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień przysługujących na podstawie przepisów ustawy;
  • dokumenty stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli takie posiada;
  • dokumenty potwierdzające rodzaj i stopień niepełnosprawności;
  • kartę dużej rodziny

Jeśli jesteś cudzoziemcem

decyzja Wojewody, w której określone są warunki oraz okres pobytu w Polsce

  • W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej lub współpracy z osobą prowadzącą działalność gospodarczą :
  • zaświadczenie o opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy z informacją o podstawie wymiaru tych składek (zaświadczenie wystawia ZUS)

  • W przypadku świadczenia usług na podstawie umowy zlecenia, umowy o dzieło lub umowy o świadczenie usług:
  • zaświadczenie o podstawie wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy w rozbiciu na poszczególne miesiące (zaświadczenie wystawia pracodawca lub ZUS)

  • W przypadku odbywania służby wojskowej :
  • książeczka wojskowa lub
  • inny dokument potwierdzający okres i rodzaj pełnienia służby

  • W przypadku pobierania z ZUS renty z tytułu niezdolności do pracy:
  • decyzję o przyznaniu i odebraniu / wstrzymaniu świadczenia, lub
  • zaświadczenie z ZUS o okresie i rodzaju pobieranego świadczenia

  • W przypadku wykonywania pracy w okresie tymczasowego aresztowania lub odbywania kary pozbawienia wolności
  • świadectwo zwolnienia z ZK lub AŚ
  • zaświadczenie o podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy w rozbiciu na poszczególne miesiące

  • W przypadku zatrudnienia w niepełnym wymiarze czasu pracy
  • zaświadczenie o osiąganym wynagrodzeniu brutto w rozbiciu na poszczególne miesiące(zaświadczenie wystawia pracodawca lub ZUS)

  • W przypadku wykonywania umowy o pracę nakładczą
  • zaświadczenie o osiąganym dochodzie w rozbiciu na poszczególne miesiące (zaświadczenie wystawia pracodawca lub ZUS)

  • W przypadku pobierania po ustaniu zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej albo zaprzestaniu prowadzenia pozarolniczej działalności lub współpracy zasiłku chorobowego, macierzyńskiego lub świadczenia rehabilitacyjnego
  • zaświadczenie z ZUS o okresie pobierania świadczenia wraz z informacją o podstawie wymiaru tych zasiłków / świadczenia z uwzględnieniem kwoty składek na ubezpieczenia społeczne

  • W przypadku pobierania świadczenia pielęgnacyjnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego z MGOPS
  • decyzję o przyznaniu i odebraniu / wstrzymaniu świadczenia, lub
  • zaświadczenie z MGOPS o okresie i rodzaju pobieranego świadczenia

  • W przypadku:
  • świadczenia usług na podstawie umowy uaktywniającej,
  • sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem, o których mowa w art. 6a ust. 1 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych;
  • pobierania renty rodzinnej, w przypadku, gdy nastąpił zbieg prawa do tej renty z prawem do renty z tytułu niezdolności do pracy i wybrano pobieranie renty rodzinnej
  • innych, za które były opłacane składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy
  • pobierania świadczenia pieniężnego przysługującego członkom rodziny funkcjonariuszy lub żołnierzy zawodowych
  • podlegania obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym, zgodnie z art. 6c ust. 1 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
  • finansowania składek za ubezpieczonego ze środków, o których mowa
  •  w art. 16 ust. 4a ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
  • zaświadczenie z ZUS potwierdzające rodzaj świadczenia i jego okres
Informacje o publikacji dokumentu


Doposażenie stanowiska pracy- dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu