WSTRZYMANIE NABORU WNIOSKÓW OSÓB BEZROBOTNYCH O PRZYZNANIE JEDNORAZOWYCH ŚRODKÓW NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

 

WSTRZYMANIE NABORU WNIOSKÓW
OSÓB BEZROBOTNYCH O PRZYZNANIE JEDNORAZOWYCH ŚRODKÓW NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ


 

Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim z dniem 12.08.2025 r. wstrzymuje nabór wniosków osób bezrobotnych o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej w ramach środków Funduszu Pracy oraz Programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 projektu „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Niniejszy nabór został wstrzymany z powodu aktualnie pełnego zaangażowania limitów środków przeznaczonych na ww. formę pomocy.


 

#FunduszeEU

#FunduszeEuropejskie

 

Informacje o publikacji dokumentu


IV NABÓR WNIOSKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO

IV NABÓR WNIOSKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO

od dnia 11.08.2025 r. do dnia 14.08.2025 r. podstawowy limit środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego według stanu na dzień 11.08.2025 r.
to  15 000,00 zł (piętnaście tysięcy złotych)
 
Wnioski nalezy składać:
 
w formie papierowej PUP w Lwówku Śląskim ul. Budowlanych 1, (sekretariat) W przypadku wniosków nadesłanych pocztą lub przesyłką kurierską, o złożeniu wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP Lwówek Śląski. drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP. Wnioski muszą być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub potwierdzone profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.

Wnioski złożone poza wskazanym terminem nie będą rozpatrywane!

Przy rozpatrywaniu wniosków urząd zastosuje następujące kryteria:

  • pracodawca w trakcie trwania naborów może złożyć wniosek o środki KFS mając na uwadze, że wsparcie zostanie udzielone tylko na jedno szkolenie (bez badań lekarskich) jeden egzamin lub studia podyplomowe (studia podyplomowe mogą być prowadzone przez naczelny instytut badawczy oraz instytut PAN które wystawiają dokument potwierdzający ukończenie studiów). Firma ma możliwość przeszkolić dowolną liczbę osób zatrudnionych i pracodawcę, ale jedna osoba może skorzystać tylko z jednego szkolenia, egzaminu lub studiów podyplomowych.
  • w przypadku przekroczenia limitu środków z naboru IV (tj. 15 000,00 zł) dopuszcza się negocjację ceny usługi kształcenia ustawicznego i liczby osób objętych kształceniem ustawicznym;
  • wnioski złożone na druku nieobowiązującym, nieaktualnym lub niedostosowanym do priorytetów zawartych w aktualnym ogłoszeniu w PUP Lwówek Śląski oraz złożone po terminie naboru pozostaną bez rozpatrzenia.
  • w przypadku priorytetu I Urząd Pracy będzie brał pod uwagę wyłącznie zawody deficytowe określone w Barometrze zawodów na rok 2025 dla powiatu lwóweckiego,
  • w pierwszej kolejności pod uwagę będą brane wnioski pracodawców, którzy w 2024 i 2025 roku nie otrzymali wsparcia oraz nie posiadają zaległości z tytułu opłacania składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych.

Procedura rozpatrywania wniosków PUP Lwówek Śląski uwzględnia:

  • zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok tj. 2025;
  • zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  • koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  • posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  • w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  • plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  • możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.
  • do dofinansowania w pierwszej kolejności będą zakwalifikowane wnioski, które uzyskały najwyższą liczbę punktów z oceny merytorycznej - karta oceny wniosku (w przypadku niewystarczającej kwoty środków KFS na sfinansowanie wszystkich złożonych wniosków w naborze do realizacji dopuszczone zostaną te wnioski, które w punktacji uzyskają najwyższą liczbę punktów i nie otrzymały wsparcia w roku 2024 i 2025) oraz nie posiadają zaległości z tytułu opłacania składek ZUS (na dzień składania i rozpatrywania wniosku).

Środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim przeznaczy na finansowanie działań związanych z kształceniem ustawicznym pracowników i pracodawców zgodnych z priorytetami ustalonymi na rok 2025:

Priorytet I
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.


Lista zawodów deficytowych w powiecie lwóweckim 2025:
Kierowcy samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych, kierowcy samochodów osobowych, magazynierzy, nauczyciele przedszkoli,  pomoce kuchenne, pozostali specjaliści edukacji, pracownicy administracyjni i biurowi, pracownicy ds. budownictwa drogowego i kolejowego,  pracownicy robót wykończeniowych w budownictwie, pracownicy służb mundurowych,  pracownicy socjalni,  przetwórcy mięsa i ryb, psycholodzy i psychoterapeuci, robotnicy budowlani,  rolnicy i hodowcy,  spawacze, tapicerzy, zaopatrzeniowcy i dostawcy.

Priorytet II
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
Załącznik nr 1 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 2
Priorytet III
Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
Załącznik nr 2 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 3
Priorytet IV
Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
Priorytet V
Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
Priorytet VI
Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
Załącznik nr 3 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 6
Priorytet VII
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
Załącznik nr 4 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 7

Priorytet VIII
Rozwój umiejętności cyfrowych.
Załącznik nr 5 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 8

Priorytet IX
Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Priotytet XIV
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z wprowadzaniem elastycznego czasu pracy z zachowaniem poziomu wynagrodzenia lub rozpowszechnianiem w firmach work-life balance priorytet dodany w kwietniu 2025 r.


 
Skorzystać ze środków KFS nie mogą :
osoby współpracujące przy prowadzeniu działalności gospodarczej – zgodnie z art. 8 ust. 11 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych są to : małżonek, dzieci własne lub dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione, rodzice oraz macocha i ojczym, pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym i współpracujące przy prowadzeniu działalności.
Środki KFS mogą być przyznane na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego w przypadku:
  • mikroprzedsiębiorstw w wysokości 100% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika,
  • pozostali pracodawcy w wysokości 80% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Wnioski należy składać w naborze ogłoszonym minimum 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia kształcenia ustawicznego i które się nie rozpoczęło.
Dokumenty do pobrania:
  • Wniosek KFS wraz z załącznikami na rok 2025
  • Załącznik nr 1 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 2
  • Załącznik nr 2 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 3
  • Załącznik nr 3 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 6
  • Załącznik nr 4 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 7
  • Załącznik nr 5 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 8
  • Program i zakres egzaminu
  • Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis. Z dniem 01.01.2024r. zwiększył się limit pomocy de minimis oraz zmieniono okres wykazywania otrzymanej pomocy na okres 3 minionych lat (3x 365 dni)
  • karta oceny wniosku
Szczegółowe informacje można uzyskać:
 
 
OSOBIŚCIE TELEFONICZNIE INTERNETOWO
Powiatowy Urząd Pracy ul. Budowlanych 1
59-600 Lwówek Śląski Pokój 8

............................................
Barbara Zaborowska - specjalista ds. rozwoju zawodowego, tel.
75 782 42 24 wew. 257

..........................................

strona internetowa PUP: www.lwowekslaski.praca.gov.pl
zakładka:
formy aktywizacji dla pracodawców i przedsiębiorców
e-mail: b.zaborowska@lwowekslaski.praca.gov.pl 

Przez ePUAP / usługę e-Doręczenia Wniosek należy opatrzeć podpisem elektronicznym.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Statystyki 2025

Informacje o publikacji dokumentu


Doposażenie stanowiska pracy- dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Stopa bezrobocia w Powiecie Lwóweckim w 2025 r.

Styczeń 2025       9,0%

Luty 2025            9,3%

Marzec 2025       9,2%

Kwiecień 2025    9,0%

Maj 2025            8,9%

Czerwiec 2025    9,1%

Informacje o publikacji dokumentu


NABÓR WNIOSKÓW PRACODAWCÓW/PODMIOTÓW PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ ​​​​​​​O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISK PRACY

NABÓR WNIOSKÓW
PRACODAWCÓW/PODMIOTÓW PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ
O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISK PRACY

 

Termin składania wniosków:
od 01.08.2025 roku do wyczerpania środków

Druki wniosków oraz zasady przyznawania środków na rok 2025 do pobrania na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy
we Lwówku Śląskim

https://lwowekslaski.praca.gov.pl

Wsparcie finansowane będzie w ramach środków Funduszu Pracy

Informacja:

  • na witrynie internetowej:

 https://lwowekslaski.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/wsparcie-tworzenia-miejsc-pracy/refundacja-kosztow-wyposazenia-lub-doposazenia-stanowiska-pracy/

  • telefoniczna dotycząca refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy pod numerem: 75 782 42 24 do 26 wew. 275
Informacje o publikacji dokumentu


Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Roboty publiczne - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Bon na zasiedlenie - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Prace interwencyjne - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


NABÓR WNIOSKÓW OSÓB BEZROBOTNYCH O PRZYZNANIE JEDNORAZOWYCH ŚRODKÓW ​​​​​​​NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

NABÓR WNIOSKÓW
OSÓB BEZROBOTNYCH O PRZYZNANIE JEDNORAZOWYCH ŚRODKÓW
NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

 

Termin składania wniosków:
od 01.08.2025 roku do wyczerpania środków

Druki wniosków oraz zasady przyznawania środków na rok 2025 do pobrania na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy
we Lwówku Śląskim

https://lwowekslaski.praca.gov.pl

Wsparcie finansowane będzie w ramach środków:

  • Programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 projektu „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
  • Funduszu Pracy

Informacja:

  • na witrynie internetowej:

 https://lwowekslaski.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/formy-wsparcia/dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej

  • telefoniczna dotycząca jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej pod numerem: 75 782 42 24 do 26 wew. 259

#FunduszeEU

#FunduszeEuropejskie

Informacje o publikacji dokumentu


Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Projekt „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy”!

Dołącz do projektu „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy”!

Pracodawco!

Chcesz zyskać wykwalifikowanego pracownika i jednocześnie obniżyć koszty?

W ramach projektu „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy” proponujemy współpracę z naszymi uczestnikami – absolwentami szkół wyższych z niepełnosprawnością, gotowymi do podjęcia pracy.

Projekt realizowany jest realizowany przez Kontraktor Sp. z o.o. w okresie od 1 X 2024 r. do 30 IX 2026 r. na terenie województwa dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, podlaskiego, pomorskiego, śląskiego, wielkopolskiego oraz zachodniopomorskiego i ma na celu zwiększenie zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnościami, które są absolwentami szkół wyższych, tj. studiów licencjackich, magisterskich, podyplomowych lub doktoranckich (do 5 lat po uzyskaniu dyplomu) lub realizują ostatni rok nauki na studiach.

Co może zyskać pracodawca?

  • Bezpłatną rekrutację - my rekrutujemy dla Ciebie kandydata na staż, a Ty decydujesz czy spełnia Twoje oczekiwania. Jeśli masz swojego kandydata, również możesz go nam polecić.
  • Zaangażowanego stażystę przez 4 miesiące za darmo – stażysta otrzymuje stypendium
    w wysokości 3 510,92 zł netto/m-c, w pełni finansowane ze środków projektu. Pracodawca nie ponosi żadnych wydatków związanych z wynagrodzeniem.
  • Wykwalifikowanego pracownika - uczestnicy projektu to osoby z wyższym wykształceniem, które w ramach projektu mogą odbyć certyfikowane kursy i szkolenia zawodowe umożliwiające zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji zawodowych dopasowanych do potrzeb pracodawców.
  • Wyposażenie stanowiska pracy - dostosowanie miejsca pracy do potrzeb uczestnika
    (np. ergonomiczne meble, specjalistyczne oprogramowanie, sprzęt techniczny) w kwocie średnio 5000 zł brutto/osobę.
  • Sfinansowanie dodatku do wynagrodzenia Opiekuna Stażysty w kwocie 500 zł brutto/m-c.

Czego od Ciebie oczekujemy, Pracodawco?

  • Wyznaczenia Opiekuna Stażysty, który wesprze stażystę w realizacji zadań.
  • Opłacenia badania lekarskiego z zakresu medycyny pracy dla Stażysty.
  • Gotowości do zatrudnienia stażysty po zakończeniu stażu na okres co najmniej 6 miesięcy po zakończeniu stażu na podstawie:
    • umowy o pracę w wymiarze co najmniej: 0,25 etatu – dla osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności; 0,5 etatu – dla osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności; 0,5 etatu – dla osoby z lekkim stopniem niepełnosprawności, z uwagi na niepełnosprawność intelektualną, całościowe zaburzenia rozwojowe, długotrwałą, chroniczną niepełnosprawność o charakterze psychicznym, niepełnosprawność sprzężoną; 0,75 etatu
      –  dla pozostałych osób z lekkim stopniem niepełnosprawności;
    • lub umowy cywilnoprawnej z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem.

Absolwencie z niepełnosprawnością! Szukasz pracy?

Ten projekt jest dla Ciebie, jeśli:

  • Jesteś osobą z niepełnosprawnością
  • Studiujesz na ostatnim roku studiów licencjackich lub magisterskich lub doktoranckich lub podyplomowych lub ukończyłeś studia maksymalnie 5 lat temu
  • Nie pracujesz lub pracujesz dorywczo na umowie cywilnoprawnej lub pracujesz poniżej swoich kwalifikacji
  • Jesteś z województwa: dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, podlaskiego, pomorskiego, śląskiego, wielkopolskiego lub zachodniopomorskiego

Oferujemy:

  • Płatny 4-miesięczny staż (stypendium 3 510,92 zł netto/m-c) z gwarancją zatrudnienia na min. pół roku.
  • Certyfikowane kursy i szkolenia zawodowe, które zwiększą Twoje kompetencje.
  • Wsparcie w znalezieniu zatrudnienia .

Skontaktuj się z nami!

Pracodawco, pokażemy Ci, jak wiele możemy wnieść do Twojej firmy!
Absolwencie, pomożemy Ci zdobyć doświadczenie i pracę!

e-mail: a.nowicka@kontraktor.biz.pl
tel. 600 901 257

Uzupełnij formularz kontaktowy a my do Ciebie zadzwonimy!

Link do formularza: https://forms.office.com/r/AqEtXuEbnr

Chcesz przyjąć na staż lub zatrudnić uczestnika projektu?

Uzupełnij formularz zgłoszenia zapotrzebowania na stażystę/pracownika: https://forms.office.com/r/0BtCK2Twgj

Więcej informacji o projekcie znajdziesz tutaj: https://kontraktor.biz.pl/projekt-pfron

Projekt „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy”

współfinansowany ze środków PFRON w ramach programu „ABSOLWENT II”

   

Informacje o publikacji dokumentu


Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A w Jeleniej Górze

Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A w Jeleniej Górze jako Partner Projektu realizuje projekt: „Nowe kompetencje, nowe perspektywy – kształcenie osób dorosłych w subregionie jeleniogórskim” oraz „Aktywizacja Dolnośląskiego Rynku Pracy – IV edycja”. https://karr.pl/aktualne/

karr

Informacje o publikacji dokumentu


Wolne środki na organizację staży dla bezrobotnych

#FunduszeEuropejskie #FunduszeEU

Informacje o publikacji dokumentu


Szkolenia zawodowe - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Dane kontakowe

Nazwisko i Imię Telefon/
Nr pokoju
E-mail
Barycka Maja - Specjalista ds. rejestracji 75 782 42 24 wew. 266
pok. 17
m.barycka@lwowekslaski.praca.gov.pl
Bondrow Beata – Specjalista ds. programów 75 782 42 24
wew. 255
pok. 7
b.bondrow@lwowekslaski.praca.gov.pl
Bondrow Małgorzata – Specjalista ds. ewidencji i świadczeń 75 782 42 24
wew. 271
pok. 14
m.bondrow@lwowekslaski.praca.gov.pl
Delost Olivia -Młodszy doradca ds. zatrudnienia  75 782 42 24
wew. 264
st. 6
o.delost@lwowekslaski.praca.gov.pl
Franczyk-Mius Justyna– Kierownik Działu OE, IOD 75 782 42 24
wew. 277
pok. 25
ewidencja@lwowekslaski.praca.gov.pl
iod@lwowekslaski.praca.gov.pl
Gołębiowska-Polak Ewelina –
Zastępca Dyrektora PUP
75 782 42 24
wew. 252
pok. 12
zastepca@lwowekslaski.praca.gov.pl
Grządko Katarzyna - Referent 75 782 42 24
wew. 200
pok. 11
wrlw@praca.gov.pl
Karpowicz Paweł – Zastępca Kierownika Działu CAZ   75 782 42 24
wew. 202
pok. 6
p.karpowicz@lwowekslaski.praca.gov.pl
caz@lwowekslaski.praca.gov.pl
Kida Piotr – Referent ds. informatyki 75 782 42 24
wew. 267
pok. 1
informatyk@lwowekslaski.praca.gov.pl
Knapik Kamila – Doradca zawodowy 75 782 42 24
wew. 279
pok. 26
k.knapik@lwowekslaski.praca.gov.pl
Kopyto Aleksandra – Specjalista ds. programów 75 782 42 24
wew. 255
pok. 7
a.kopyto@lwowekslaski.praca.gov.pl
Kostera Beata – Księgowa 75 782 42 24
wew. 287
pok. 2
b.kostera@lwowekslaski.praca.gov.pl
Litus Elżbieta – Główny księgowy 75 782 42 24
wew. 269
pok. 16
ksiegowosc@lwowekslaski.praca.gov.pl
Mytych Edyta – Referent 75 782 42 24
wew. 262
pok. 17
e.mytych@lwowekslaski.praca.gov.pl
Niżnik Agnieszka – Kierownik Działu CAZ 75 782 42 24
wew. 253
pok. 15
a.niznik@lwowekslaski.praca.gov.pl
Jowita Ulińska - Doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 276
pok. 13
j.ulinska@lwowekslaski.praca.gov.pl
Pałasiuk Agnieszka – Młodszy doradca ds. zatrudnienia  75 782 42 24
wew. 261
st. 2
a.palasiuk@lwowekslaski.praca.gov.pl
Pawłowska Gabriela - Młodszy doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 256
st. 3
-
Pawlak Ewa – Specjalista ds. ewidencji i świadczeń 75 782 42 24
wew. 258
pok. 14
e.pawlak@lwowekslaski.praca.gov.pl
Piotrowska-Maślanka Dorota – Dyrektor PUP 75 782 42 24
pok. 10
dyrektor@lwowekslaski.praca.gov.pl
Suduł Justyna - Referent 75 782 42 24
wew. 260
pok. 30
j.sudul@lwowekslaski.praca.gov.pl
Węsierska Ewa  – Młodszy doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 265
pok. 27
e.wesierska@lwowekslaski.praca.gov.pl
Wierzbicka Kamila –Doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 274
pok. 4
k.wierzbicka@lwowekslaski.praca.gov.pl
Wiżgała Dominika - Młodszy doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 272
st. 4
-
Wójtowicz Anna -Młodszy doradca ds. zarudnienia 75 782 42 24
wew. 275
pok. 13
a.wojtowicz@lwowekslaski.praca.gov.pl
Wróbel Anna -Doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 263
St. 1
a.wrobel@lwowekslaski.praca.gov.pl
Wyborna Danuta –Doradca ds. zatrudnienia 75 782 42 24
wew. 259
pok. 4
d.wyborna@lwowekslaski.praca.gov.pl
Zaborowska Barbara - Specjalista ds. rozwoju zawodowego 75 782 42 24
wew. 257
pok. 8
b.zaborowska@lwowekslaski.praca.gov.pl
Informacje o publikacji dokumentu


Bon na zasiedlenie

#FunduszeEuropejskie #FunduszeEU

Informacje o publikacji dokumentu


Projekt realizowany w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim realizuje projekt w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 dla: Osi Priorytetowej 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku, Działania 7.1 Aktywizacja osób na rynku pracy, Typ 7.1.A Projekty powiatowych urzędów pracy, pt. ”Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II”
 

Termin realizacji projektu:    01.01.2025 r. – 31.12.2025 r.
 
Kwota dofinansowania:   1 969 109,17 zł (w tym 1 378 376,42 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus)                                               

 

Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim.

Grupę docelową wsparcia stanowią osoby bezrobotne, w rozumieniu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w szczególności:
a) znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj. kobiety, osoby w wieku
50 lat i więcej, osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby
o niskich kwalifikacjach;
b) osoby młode w wieku 18-29 lat, zwłaszcza: z grupy NEET (tzn. osoby młode w wieku 15-29 lat, które spełniają łącznie trzy następujące warunki: 
 - nie pracują tj. są osobami bezrobotnymi lub osobami biernymi zawodowo, 
 - nie kształcą się tj. nie uczestniczą w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym, 
 - nie szkolą się tj. nie uczestniczą w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy).

Planowany zakres wsparcia:

  • pośrednictwo pracy i/lub poradnictwo zawodowe – około 83 osoby;
  • staże – około 28 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
  • prace interwencyjne – 5 osób (rekrutacja zakończona);
  • szkolenia – około 5 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – około 35 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków),
  • bon na zasiedlenie –10 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków).  

Projekt jest realizowany zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasadą równości szans kobiet i mężczyzn, zasadą zrównoważonego rozwoju oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r. i Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.  

Głównym rezultatem, który zostanie osiągnięty dzięki realizacji projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez około 58osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim (w tym około 6 osób długotrwale bezrobotnych oraz około 30 osób w wieku 18-29 lat).

 

Szczegółowe informacje i wskazówki można uzyskać w trakcie trwania projektu w urzędzie lub telefonicznie:

- o projekcie: pokój 7, tel. 75 782 42 24 wew. 255;
- z zakresu aktywnych form wsparcia:

  • staż – pokój nr 4; tel. 75 782 42 24 wew. 274;
  • bon na zasiedlenie i prace interwencyjne – pokój nr 13; tel. 75 782 42 24 wew. 276;
  • szkolenia – pokój nr 8; tel. 75 782 42 24 wew. 257;
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – pokój nr 4; tel. 75 782 42 24 wew. 259.

Informacje dla osób bezrobotnych udzielają również doradcy klienta i pośrednicy pracy.

Każdemu uczestnikowi projektu przysługuje możliwość pisemnego zgłaszania do Instytucji Pośredniczącej (Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy-Filia we Wrocławiu,
ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4,52-326 Wrocław) podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta (Powiat lwówecki/Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim)
z Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia
26 października 2012 r..
Każdemu podmiotowi uczestniczącemu w Projekcie przysługuje możliwość zgłaszania Instytucji Pośredniczącej, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej:
http://www.dwup.pl/kontakt/formularz.html, informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji.

#FunduszeUE   #FunduszeEuropejskie

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o dofinansowanie wynagrodzenia 50 plus

Informacje o publikacji dokumentu


Nowa ustawa o zatrudnianiu cudzoziemców

Informacje o publikacji dokumentu


Nowa ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Informacje o publikacji dokumentu


Oferta pracy na stanowisku: Pracownik ogólnobudowlany - konserwator

Informacje o publikacji dokumentu


Staże i bony stażowe (dot. pracodawcy) - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu