Świadczenia Integracyjne

Informacje o publikacji dokumentu


Okręgowy ośrodek wychowawczy w Jerzmanice-Zdrój ogłasza nabór na stanowiska

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór na stanowisko młodszego doradcy ds. zatrudnienia (zatrudnienie w oparciu o umowę na zastępstwo)

Informacje o publikacji dokumentu


Zatrudnianie cudzoziemców - dokumenty do pobrania

Wpłat należy dokonywać na rachunek bankowy:
50 1020 5226 0000 6102 0546 2363
Starostwo Powiatowe w Lwówku Śląski, ul. Szpitalna 4, 59-600 Lwówek Śląski
W tytule przelewu należy wpisać:
„opłata za oświadczenie o powierzeniu  pracy cudzoziemcowi/ wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca
imię i nazwisko cudzoziemca, numer paszportu"
 
- wysokość opłaty za oświadczenie o powierzeniu pracy cudzoziemcowi
wynosi 100 zł,
- wyskość opłaty za wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową wynosi 30 zł.
 

Podmiot powierzający wykonywanie pracy cudzoziemcowi dołącza do oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi składanego w celu wpisu do ewidencji oświadczeń:

1) kopię stron ważnego dokumentu podróży cudzoziemca, którego dotyczy wniosek, zawierających dane osobowe,
a w przypadku gdy cudzoziemiec nie posiada ważnego dokumentu podróży i nie ma możliwości jego uzyskania – kopię
innego ważnego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość;
2) kopię dowodu wpłaty,
3) oświadczenie o niekaralności podmiotu powierzającego wykonywanie pracy - oświadczenie do pobrania w załączniku.

Uwaga: wpłata jest wnoszona z tytułu złożenia wniosku/ oświadczenia  w Urzędzie Pracy. Gdy wniosek/ oświadczenie wpłynie do urzędu wpłata nie podlega zwrotowi.

 
Wyjątki, w których pracodawca może ubiegać się o zwrot wpłaty:
    - dokonano wpłaty, ale wniosek nie został złożony do Urzędu Pracy w Lwówku Śląskim
    - dokonano większej liczby wpłat dotyczących cudzoziemca niż liczba wniosków złożona na dane tego cudzoziemca;
    - dokonano wpłaty, ale wniosek został złożony niezgodnie z właściwością miejscową Urzędu Pracy w Lwówku Śląskim.
 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o badaniu ankietowym Głównego Urzędu Statystycznego

Informujemy, że na terenie naszej Gminy/Powiatu prowadzone jest w terminie 1.09. – 31.12.2025 r.   
Europejskie Ankietowe Badanie Zdrowia (EHIS).
    Jest ono prowadzone co 6 lat we wszystkich krajach Unii Europejskiej,
po to, aby można było porównywać wyniki o stanie zdrowia mieszkańców poszczególnych państw.
Jesteśmy bardzo ciekawi, czy Polacy są zdrowsi niż „statystyczny" Europejczyk.

Skąd wiemy, że…

  • co czwarty dorosły Polak ma nadwagę lub otyłość?
  • ponad połowa osób po 65. roku życia zmaga się z chorobami przewlekłymi?
  • kobiety częściej niż mężczyźni oceniają swój stan zdrowia jako „zły" lub „bardzo zły"?
  • coraz więcej osób korzysta z prywatnych konsultacji lekarskich?

Metoda realizacji badania:

     wywiad bezpośredni lub telefoniczny realizowany przez ankietera statystycznego;
samodzielne wypełnienie przez respondenta kwestionariuszy tzw. samospis internetowy proponowany zawsze przez ankietera.

     Badania przeprowadzane są przez ankieterów statystyki publicznej, którzy posiadają legitymacje służbowe
oraz imienne upoważnienia do realizacji badań.

Ankieterzy mogą kontaktować się z mieszkańcami zarówno osobiście, jak i telefonicznie. 

     Udział w badaniach jest dobrowolny, a wszystkie przekazywane dane są objęte tajemnicą statystyczną
i wykorzystywane wyłącznie do celów naukowo-badawczych i statystycznych.

Szczegółowe informacje o aktualnych badaniach dostępne są na stronie GUS:

Strona głowna | Badania Ankietowe

Europejskie Ankietowe Badanie Zdrowia (EHIS) | BADANIA SPOŁECZNE | Badania Ankietowe

Informacje o publikacji dokumentu


Dane kontakowe

Stanowisko i Imię Nazwisko

Telefon/ pokój/ e-mail

Dyrektor PUP

Dorota Piotrowska-Maślanka

75 782 42 24 /pok. 11/

dyrektor@lwowekslaski.praca.gov.pl

Zastępca Dyrektora PUP

Ewelina Gołębiowska-Polak

75 782 42 24 /pok. 12/

zastepca@lwowekslaski.praca.gov.pl

DZIAŁ ORGANIZACYJNO-EWIDENCYJNY

Kierownik Działu, IOD

Justyna Franczyk-Mius

75 782 42 24 wew. 277 /pok. 25/

ewidencja@lwowekslaski.praca.gov.pl
iod@lwowekslaski.praca.gov.pl

Specjalista ds. rejestracji

Maja Barycka

75 782 42 24 wew. 266 /pok. 17/

m.barycka@lwowekslaski.praca.gov.pl

Specjalista ds. ewidencji i świadczeń

Małgorzata Bondrow

75 782 42 24 wew. 271 /pok. 14/

m.bondrow@lwowekslaski.praca.gov.pl

Referent - Sekretariat

Katarzyna Grządko

75 782 42 24 wew. 200 /pok. 11/

wrlw@lwowekslaski.praca.gov.pl

Informatyk

Piotr Kida

75 782 42 24 wew. 267 /pok. 1/

informatyk@lwowekslaski.praca.gov.pl

Starszy referent

Edyta Mytych

75 782 42 24 wew. 262 /pok. 17/

e.mytych@lwowekslaski.praca.gov.pl

Archiwista

Justyna Suduł

75 782 42 24 wew. 260 /pok. 30/

j.sudul@lwowekslaski.praca.gov.pl

DZIAŁ CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ

REFERAT POŚREDNICTWA I PORADNICTWA

Kierownik Referatu

Paweł Karpowicz

75 782 42 24 wew. 202 /pok. 6/

caz@lwowekslaski.praca.gov.pl

p.karpowicz@lwowekslaski.praca.gov.pl

Młodszy doradca ds. zatrudnienia

Olivia Delost

75 782 42 24 wew. 264 /st. 6/

o.delost@lwowekslaski.praca.gov.pl

Doradca Zawodowy

Kamila Knapik

75 782 42 24 wew. 279 /pok. 26/

k.knapik@lwowekslaski.praca.gov.pl

Młodszy doradca ds. zatrudnienia

Agnieszka Pałaiuk

75 782 42 24 wew. 261 /st. 2/

a.palasiuk@lwowekslaski.praca.gov.pl

Młodszy doradca ds. zatrudnienia

Gabriela Pawłowska

75 782 42 24 wew. 256 /st. 3/

g.pawlowska@lwowekslaski.praca.gov.pl

Młodszy doradca zawodowy

Ewa Węsierska

75 782 42 24 wew. 265 /pok. 27/

e.wesierska@lwowekslaski.praca.gov.pl

Młodszy doradca ds. zatrudnienia

Dominika Wiżgała

75 782 42 24 wew. 256 /st. 4/

d.wizgala@lwowekslaski.praca.gov.pl

Doradca ds. zatrudnienia

Anna Wróbel

75 782 42 24 wew. 261 /st. 1/

a.wrobel@lwowekslaski.praca.gov.pl

Specjalista ds. rozwoju zawodowego

Barbara Zaborowska

75 782 42 24 wew. 257 /pok. 8/

b.zaborowska@lwowekslaski.praca.gov.pl

REFERAT FORM POMOCY

Kierownik Referatu

Agnieszka Niżnik

75 782 42 24 wew. 253 /pok. 25/

a.niznik@lwowekslaski.praca.gov.pl

Doradca ds. zatrudnienia

Jowita Ulińska

75 782 42 24 wew. 276 /pok. 13/

j.ulinska@lwowekslaski.praca.gov.pl

Doradca ds. zatrudnienia

Kamila Wierzbicka

75 782 42 24 wew. 274 /pok. 4/

k.wierzbicka@lwowekslaski.praca.gov.pl

Młodszy doradca ds. zatrudnienia

Anna Wójtowicz

75 782 42 24 wew. 275 /pok. 13/

a.wojtowicz@lwowekslaski.praca.gov.pl

Doradca ds. zatrudnienia

Danuta Wyborna

75 782 42 24 wew. 259 /pok. 4/

d.wyborna@lwowekslaski.praca.gov.pl

DZIAŁ FINANSOWO-KSIĘGOWY

Główny księgowy

Elżbieta Litus

75 782 42 24 wew. 269 /pok. 16/

ksiegowosc@lwowekslaski.praca.gov.pl

Specjalista ds. programów

Beata Bondrow

75 782 42 24 wew. 255 /pok. 7/

b.bondrow@lwowekslaski.praca.gov.pl

Specjalista ds. programów

Aleksandra Kopyto

75 782 42 24 wew. 255 /pok. 7/

a.kopyto@lwowekslaski.praca.gov.pl

Księgowy

Beata Kostera

75 782 42 24 wew. 287 /pok. 2/

b.kostera@lwowekslaski.praca.gov.pl

Specjalista ds. kadr i płac

Ewa Pawlak

75 782 42 24 wew. 258 /pok. 14/

e.pawlak@lwowekslaski.praca.gov.pl

Informacje o publikacji dokumentu


KOMUNIKAT DOTYCZĄCY REJESTRACJI



KOMUNIKAT DOTYCZĄCY REJESTRACJI I OBSŁUGI KLIENTA

 

 

 

Rejestracja osobista możliwa po wcześniejszym umówieniu wizyty z pracownikiem Urzędu telefonicznie do godz. 13:00 pod numerem telefonu 75 782 42 24 wew. 266.
  1. Preferowaną formą kontaktu klientów z urzędem jest:
- poczta elektroniczna lub adresy mailowe poszczególnych pracowników dostępne w zakładce urząd -> dane kontaktowe,
  • rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy (rejestracja przez internet)
  • zgłoszenie oferty pracy
  • zatrudnianie cudzoziemców
  • wnioski o usługi i świadczenia z urzędu
- elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP/PUP-LwowekSlaski/SkrytkaESP
- adres e-Doręczeń: AE:PL-33726-18286-GUREB-24
- kontakt telefoniczny 75 782 42 24 do 26
- forma pisemna za pośrednictwem operatora pocztowego
   
  1. Terminy wizyt wyznaczane są przez pracowników Urzędu w trakcie bieżącej obsługi klienta.
W przypadku braku wyznaczonego terminu bezpośrednia obsługa klientów powinna być poprzedzona wcześniejszym umówieniem wizyty w pracownikiem urzędu telefonicznie, mailowo lub za pośrednictwem portalu praca.gov.pl
 
 
Prosimy do stosowania się do ww. zasad i dziękujemy za zrozumienie.


 

Informacje o publikacji dokumentu


Klauzula informacyjna

Podstawa prawna: Art.13 ust. 1i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE z dnia 27 kwietnia 2016 r. ( Dz. Urz. UE Nr 119)

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:

1. Administratorem Danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim, ul. Budowlanych 1, 59-600 Lwówek Śląski

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań zawartych w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia

3. Dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa

4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z instrukcji kancelaryjnej i zgodny z rzeczowym wykazem akt

5. Osoba, której dane dotyczą ma prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych oraz prawo do wycofania zgody

6. Właściciel danych ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych właściciela naruszałoby przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku

7. Posiadanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym. Osoba chcąca dokonać rejestracji, złożyć wniosek lub załatwić inną sprawę w Powiatowym Urzędzie Pracy jest zobowiązana do podania danych a konsekwencją niepodania danych będzie odmowa rejestracji, aktywizacji, rozpatrzenia wniosku lub załatwienia innej sprawy.

8. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: iod@lwowekslaski.praca.gov.pl tel. 75 782 42 24.

Informacje o publikacji dokumentu


Indywidualne konsultacje dla osób zainteresowanych pozyskaniem środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej

Myśisz o własnej firmie?

Skorzystaj z indywidualnych konsultacji w Powiatowym Urzędzie Pracy we Lwówku Śląskim!

Planujesz rozpoczęcie działalności gospodarczej?

Chcesz dowiedzieć się, jak pozyskać środki na jej uruchopmienie?

Potrzebujesz indywidualnej porady?

Zapraszamy na indywidualne konsultacje dla osób zainteresowanych pozyskaniem środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej
z Powiatowego Urzędu Pracy w Lwówku Śląskim.
Konsultacje odbywają się po wcześniejszym umówieniu terminu.
tel. 75 782 42 24 do 6 wew. 259
e-mail: d.wyborna@lwowekslaski.praca.gov.pl

Konsultacje PUP D_Wyborna

Informacje o publikacji dokumentu


Spotkanie informacyjne EURES (30.09.2025r.)

Informacje o publikacji dokumentu


Informacje dotyczące rejestracji

REJESTRACJA OSOBISTA OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY PROWADZONA JEST WYŁĄCZNIE W GODZINACH
OD 7:30 DO 13:00
- PO WCZEŚNIEJSZYM  UMÓWIENIU TERMINU

Rejestracja elektroniczna BEZ KONIECZNOŚCI OSOBISTEJ WIZYTY ZA POŚREDNICTWEM praca.gov.pl

W OSTATNIM DNIU ROBOCZYM KAŻDEGO MIESIĄCA REJESTRACJI NIE DOKONUJE SIĘ!

DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO REJESTRACJI:

  • dowód osobisty, a w przypadku jego braku – inny dokument potwierdzający tożsamość;
  • świadectwa ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia;
  • świadectwa pracy i inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień przysługujących na podstawie przepisów ustawy;
  • dokumenty stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli takie posiada;
  • dokumenty potwierdzające rodzaj i stopień niepełnosprawności;
  • kartę dużej rodziny

Jeśli jesteś cudzoziemcem

decyzja Wojewody, w której określone są warunki oraz okres pobytu w Polsce

  • W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej lub współpracy z osobą prowadzącą działalność gospodarczą :
  • zaświadczenie o opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy z informacją o podstawie wymiaru tych składek (zaświadczenie wystawia ZUS)

  • W przypadku świadczenia usług na podstawie umowy zlecenia, umowy o dzieło lub umowy o świadczenie usług:
  • zaświadczenie o podstawie wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy w rozbiciu na poszczególne miesiące (zaświadczenie wystawia pracodawca lub ZUS)

  • W przypadku odbywania służby wojskowej :
  • książeczka wojskowa lub
  • inny dokument potwierdzający okres i rodzaj pełnienia służby

  • W przypadku pobierania z ZUS renty z tytułu niezdolności do pracy:
  • decyzję o przyznaniu i odebraniu / wstrzymaniu świadczenia, lub
  • zaświadczenie z ZUS o okresie i rodzaju pobieranego świadczenia

  • W przypadku wykonywania pracy w okresie tymczasowego aresztowania lub odbywania kary pozbawienia wolności
  • świadectwo zwolnienia z ZK lub AŚ
  • zaświadczenie o podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy w rozbiciu na poszczególne miesiące

  • W przypadku zatrudnienia w niepełnym wymiarze czasu pracy
  • zaświadczenie o osiąganym wynagrodzeniu brutto w rozbiciu na poszczególne miesiące(zaświadczenie wystawia pracodawca lub ZUS)

  • W przypadku wykonywania umowy o pracę nakładczą
  • zaświadczenie o osiąganym dochodzie w rozbiciu na poszczególne miesiące (zaświadczenie wystawia pracodawca lub ZUS)

  • W przypadku pobierania po ustaniu zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej albo zaprzestaniu prowadzenia pozarolniczej działalności lub współpracy zasiłku chorobowego, macierzyńskiego lub świadczenia rehabilitacyjnego
  • zaświadczenie z ZUS o okresie pobierania świadczenia wraz z informacją o podstawie wymiaru tych zasiłków / świadczenia z uwzględnieniem kwoty składek na ubezpieczenia społeczne

  • W przypadku pobierania świadczenia pielęgnacyjnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego z MGOPS
  • decyzję o przyznaniu i odebraniu / wstrzymaniu świadczenia, lub
  • zaświadczenie z MGOPS o okresie i rodzaju pobieranego świadczenia

  • W przypadku:
  • świadczenia usług na podstawie umowy uaktywniającej,
  • sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem, o których mowa w art. 6a ust. 1 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych;
  • pobierania renty rodzinnej, w przypadku, gdy nastąpił zbieg prawa do tej renty z prawem do renty z tytułu niezdolności do pracy i wybrano pobieranie renty rodzinnej
  • innych, za które były opłacane składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy
  • pobierania świadczenia pieniężnego przysługującego członkom rodziny funkcjonariuszy lub żołnierzy zawodowych
  • podlegania obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym, zgodnie z art. 6c ust. 1 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
  • finansowania składek za ubezpieczonego ze środków, o których mowa
  •  w art. 16 ust. 4a ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
  • zaświadczenie z ZUS potwierdzające rodzaj świadczenia i jego okres
Informacje o publikacji dokumentu


Doposażenie stanowiska pracy- dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Prace interwencyjne - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Roboty publiczne - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


I NABÓR WNIOSKÓW REZERWY KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO

I NABÓR WNIOSKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO
REZERWA
od dnia 03.09.2025 r. do dnia 12.03.2025 r. limit środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego według stanu na dzień 03.09.2025 r.
to  50 000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych)
 
Wnioski nalezy składać:
 
w formie papierowej PUP w Lwówku Śląskim ul. Budowlanych 1, (sekretariat) W przypadku wniosków nadesłanych pocztą lub przesyłką kurierską, o złożeniu wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP Lwówek Śląski. drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP. Wnioski muszą być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub potwierdzone profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.

Wnioski złożone poza wskazanym terminem nie będą rozpatrywane!

Przy rozpatrywaniu wniosków urząd zastosuje następujące kryteria:

  • pracodawca w trakcie trwania naborów może złożyć wniosek o środki KFS mając na uwadze, że wsparcie zostanie udzielone tylko na jedno szkolenie (bez badań lekarskich) jeden egzamin lub studia podyplomowe (studia podyplomowe mogą być prowadzone przez naczelny instytut badawczy oraz instytut PAN które wystawiają dokument potwierdzający ukończenie studiów). Firma ma możliwość przeszkolić dowolną liczbę osób zatrudnionych i pracodawcę, ale jedna osoba może skorzystać tylko z jednego szkolenia, egzaminu lub studiów podyplomowych.
  • w przypadku przekroczenia limitu środków z naboru I (tj. 50 000,00 zł) dopuszcza się negocjację ceny usługi kształcenia ustawicznego i liczby osób objętych kształceniem ustawicznym;
  • wnioski złożone na druku nieobowiązującym, nieaktualnym lub niedostosowanym do priorytetów zawartych w aktualnym ogłoszeniu w PUP Lwówek Śląski oraz złożone po terminie naboru pozostaną bez rozpatrzenia.
  • w przypadku priorytetu XIII Urząd Pracy będzie brał pod uwagę Strategię Rozwoju Powiatu Lwóweckiego na lata 2021-2027,
  • w pierwszej kolejności pod uwagę będą brane wnioski pracodawców, którzy w 2024 i 2025 roku nie otrzymali wsparcia oraz nie posiadają zaległości z tytułu opłacania składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych.

Procedura rozpatrywania wniosków PUP Lwówek Śląski uwzględnia:

  • zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok tj. 2025;
  • zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  • koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  • posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  • w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  • plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  • możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.
  • do dofinansowania w pierwszej kolejności będą zakwalifikowane wnioski, które uzyskały najwyższą liczbę punktów z oceny merytorycznej - karta oceny wniosku (w przypadku niewystarczającej kwoty środków KFS na sfinansowanie wszystkich złożonych wniosków w naborze do realizacji dopuszczone zostaną te wnioski, które w punktacji uzyskają najwyższą liczbę punktów i nie otrzymały wsparcia w roku 2024 i 2025) oraz nie posiadają zaległości z tytułu opłacania składek ZUS (na dzień składania wniosku).

Środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim przeznaczy na finansowanie działań związanych z kształceniem ustawicznym pracowników i pracodawców zgodnych z priorytetami ustalonymi na rok 2025:

Priorytet X
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia.

Priorytet XI
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
Załącznik nr 1 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 11

Priorytet XII
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.
Załącznik nr 2 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 12

Priorytet XII
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określają na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.
Załącznik nr 3 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 13
 
Skorzystać ze środków KFS nie mogą :
osoby współpracujące przy prowadzeniu działalności gospodarczej – zgodnie z art. 8 ust. 11 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych są to : małżonek, dzieci własne lub dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione, rodzice oraz macocha i ojczym, pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym i współpracujące przy prowadzeniu działalności.
Środki KFS mogą być przyznane na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego w przypadku:
  • mikroprzedsiębiorstw w wysokości 100% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika,
  • pozostali pracodawcy w wysokości 80% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Wnioski należy składać w naborze ogłoszonym minimum 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia kształcenia ustawicznego i które się nie rozpoczęło.
Dokumenty do pobrania:
  • Wniosek KFS wraz z załącznikami na rok 2025
  • Załącznik nr 1 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 11
  • Załącznik nr 2 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 12
  • Załącznik nr 3 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 13
  • Program i zakres egzaminu
  • Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis. Z dniem 01.01.2024r. zwiększył się limit pomocy de minimis oraz zmieniono okres wykazywania otrzymanej pomocy na okres 3 minionych lat (3x 365 dni)
  • karta oceny wniosku
  • Strategia Rozwoju Powiatu Lwóweckiego na lata 2021-2027 (st. 51-56)
Szczegółowe informacje można uzyskać:
 
 
OSOBIŚCIE TELEFONICZNIE INTERNETOWO
Powiatowy Urząd Pracy ul. Budowlanych 1
59-600 Lwówek Śląski Pokój 8

............................................
Barbara Zaborowska - specjalista ds. rozwoju zawodowego, tel.
75 782 42 24 wew. 257

..........................................

strona internetowa PUP: www.lwowekslaski.praca.gov.pl
zakładka:
formy aktywizacji dla pracodawców i przedsiębiorców
e-mail: b.zaborowska@lwowekslaski.praca.gov.pl 

Przez ePUAP / usługę e-Doręczenia Wniosek należy opatrzeć podpisem elektronicznym.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Statystyki 2025

Informacje o publikacji dokumentu


Wydziały

Centrum Aktywizacji Zawodowej
Referat Form Pomocy
Kierownik Referatu Agnieszka Niżnik
Pokój nr 15
tel. 75 782 42 24 wew. 253
a.niznik@lwowekslaski.praca.gov.pl

Referat Pośrednictwa i Poradnictwa
Kierownik Referatu Paweł Karpowicz
Pokój nr 6
tel. 75 782 42 24 wew. 202
caz@lwowekslaski.praca.gov.pl

Dział Organizacyjno - Ewidencyjny
Kierownik Justyna Franczyk-Mius
Pokój nr 25
tel. 75 782 42 24 wew. 277
ewidencja@lwowekslaski.praca.gov.pl

Dział Finansowo - Księgowy
Główny księgowy Elżbieta Litus
Pokój nr 16
ksiegowosc@lwowekslaski.praca.gov.pl
 

Informacje o publikacji dokumentu


Bon na zasiedlenie - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Dofinansowanie studiów podyplomowych - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


WSTRZYMANIE NABORU WNIOSKÓW OSÓB BEZROBOTNYCH O PRZYZNANIE JEDNORAZOWYCH ŚRODKÓW NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

 

WSTRZYMANIE NABORU WNIOSKÓW
OSÓB BEZROBOTNYCH O PRZYZNANIE JEDNORAZOWYCH ŚRODKÓW NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ


 

Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim z dniem 12.08.2025 r. wstrzymuje nabór wniosków osób bezrobotnych o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej w ramach środków Funduszu Pracy oraz Programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 projektu „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Niniejszy nabór został wstrzymany z powodu aktualnie pełnego zaangażowania limitów środków przeznaczonych na ww. formę pomocy.


 

#FunduszeEU

#FunduszeEuropejskie

 

Informacje o publikacji dokumentu


IV NABÓR WNIOSKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO

IV NABÓR WNIOSKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO

od dnia 11.08.2025 r. do dnia 14.08.2025 r. podstawowy limit środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego według stanu na dzień 11.08.2025 r.
to  15 000,00 zł (piętnaście tysięcy złotych)
 
Wnioski nalezy składać:
 
w formie papierowej PUP w Lwówku Śląskim ul. Budowlanych 1, (sekretariat) W przypadku wniosków nadesłanych pocztą lub przesyłką kurierską, o złożeniu wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP Lwówek Śląski. drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP. Wnioski muszą być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub potwierdzone profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.

Wnioski złożone poza wskazanym terminem nie będą rozpatrywane!

Przy rozpatrywaniu wniosków urząd zastosuje następujące kryteria:

  • pracodawca w trakcie trwania naborów może złożyć wniosek o środki KFS mając na uwadze, że wsparcie zostanie udzielone tylko na jedno szkolenie (bez badań lekarskich) jeden egzamin lub studia podyplomowe (studia podyplomowe mogą być prowadzone przez naczelny instytut badawczy oraz instytut PAN które wystawiają dokument potwierdzający ukończenie studiów). Firma ma możliwość przeszkolić dowolną liczbę osób zatrudnionych i pracodawcę, ale jedna osoba może skorzystać tylko z jednego szkolenia, egzaminu lub studiów podyplomowych.
  • w przypadku przekroczenia limitu środków z naboru IV (tj. 15 000,00 zł) dopuszcza się negocjację ceny usługi kształcenia ustawicznego i liczby osób objętych kształceniem ustawicznym;
  • wnioski złożone na druku nieobowiązującym, nieaktualnym lub niedostosowanym do priorytetów zawartych w aktualnym ogłoszeniu w PUP Lwówek Śląski oraz złożone po terminie naboru pozostaną bez rozpatrzenia.
  • w przypadku priorytetu I Urząd Pracy będzie brał pod uwagę wyłącznie zawody deficytowe określone w Barometrze zawodów na rok 2025 dla powiatu lwóweckiego,
  • w pierwszej kolejności pod uwagę będą brane wnioski pracodawców, którzy w 2024 i 2025 roku nie otrzymali wsparcia oraz nie posiadają zaległości z tytułu opłacania składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych.

Procedura rozpatrywania wniosków PUP Lwówek Śląski uwzględnia:

  • zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok tj. 2025;
  • zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  • koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  • posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  • w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  • plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  • możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.
  • do dofinansowania w pierwszej kolejności będą zakwalifikowane wnioski, które uzyskały najwyższą liczbę punktów z oceny merytorycznej - karta oceny wniosku (w przypadku niewystarczającej kwoty środków KFS na sfinansowanie wszystkich złożonych wniosków w naborze do realizacji dopuszczone zostaną te wnioski, które w punktacji uzyskają najwyższą liczbę punktów i nie otrzymały wsparcia w roku 2024 i 2025) oraz nie posiadają zaległości z tytułu opłacania składek ZUS (na dzień składania i rozpatrywania wniosku).

Środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim przeznaczy na finansowanie działań związanych z kształceniem ustawicznym pracowników i pracodawców zgodnych z priorytetami ustalonymi na rok 2025:

Priorytet I
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.


Lista zawodów deficytowych w powiecie lwóweckim 2025:
Kierowcy samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych, kierowcy samochodów osobowych, magazynierzy, nauczyciele przedszkoli,  pomoce kuchenne, pozostali specjaliści edukacji, pracownicy administracyjni i biurowi, pracownicy ds. budownictwa drogowego i kolejowego,  pracownicy robót wykończeniowych w budownictwie, pracownicy służb mundurowych,  pracownicy socjalni,  przetwórcy mięsa i ryb, psycholodzy i psychoterapeuci, robotnicy budowlani,  rolnicy i hodowcy,  spawacze, tapicerzy, zaopatrzeniowcy i dostawcy.

Priorytet II
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
Załącznik nr 1 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 2
Priorytet III
Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
Załącznik nr 2 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 3
Priorytet IV
Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
Priorytet V
Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
Priorytet VI
Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
Załącznik nr 3 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 6
Priorytet VII
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
Załącznik nr 4 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 7

Priorytet VIII
Rozwój umiejętności cyfrowych.
Załącznik nr 5 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 8

Priorytet IX
Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Priotytet XIV
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z wprowadzaniem elastycznego czasu pracy z zachowaniem poziomu wynagrodzenia lub rozpowszechnianiem w firmach work-life balance priorytet dodany w kwietniu 2025 r.


 
Skorzystać ze środków KFS nie mogą :
osoby współpracujące przy prowadzeniu działalności gospodarczej – zgodnie z art. 8 ust. 11 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych są to : małżonek, dzieci własne lub dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione, rodzice oraz macocha i ojczym, pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym i współpracujące przy prowadzeniu działalności.
Środki KFS mogą być przyznane na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego w przypadku:
  • mikroprzedsiębiorstw w wysokości 100% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika,
  • pozostali pracodawcy w wysokości 80% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Wnioski należy składać w naborze ogłoszonym minimum 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia kształcenia ustawicznego i które się nie rozpoczęło.
Dokumenty do pobrania:
  • Wniosek KFS wraz z załącznikami na rok 2025
  • Załącznik nr 1 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 2
  • Załącznik nr 2 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 3
  • Załącznik nr 3 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 6
  • Załącznik nr 4 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 7
  • Załącznik nr 5 - Oświadczenie pracodawcy priorytet 8
  • Program i zakres egzaminu
  • Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis. Z dniem 01.01.2024r. zwiększył się limit pomocy de minimis oraz zmieniono okres wykazywania otrzymanej pomocy na okres 3 minionych lat (3x 365 dni)
  • karta oceny wniosku
Szczegółowe informacje można uzyskać:
 
 
OSOBIŚCIE TELEFONICZNIE INTERNETOWO
Powiatowy Urząd Pracy ul. Budowlanych 1
59-600 Lwówek Śląski Pokój 8

............................................
Barbara Zaborowska - specjalista ds. rozwoju zawodowego, tel.
75 782 42 24 wew. 257

..........................................

strona internetowa PUP: www.lwowekslaski.praca.gov.pl
zakładka:
formy aktywizacji dla pracodawców i przedsiębiorców
e-mail: b.zaborowska@lwowekslaski.praca.gov.pl 

Przez ePUAP / usługę e-Doręczenia Wniosek należy opatrzeć podpisem elektronicznym.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Stopa bezrobocia w Powiecie Lwóweckim w 2025 r.

Styczeń 2025       9,0%

Luty 2025            9,3%

Marzec 2025       9,2%

Kwiecień 2025    9,0%

Maj 2025            8,9%

Czerwiec 2025    9,1%

Informacje o publikacji dokumentu


NABÓR WNIOSKÓW PRACODAWCÓW/PODMIOTÓW PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ ​​​​​​​O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISK PRACY

NABÓR WNIOSKÓW
PRACODAWCÓW/PODMIOTÓW PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ
O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISK PRACY

 

Termin składania wniosków:
od 01.08.2025 roku do wyczerpania środków

Druki wniosków oraz zasady przyznawania środków na rok 2025 do pobrania na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy
we Lwówku Śląskim

https://lwowekslaski.praca.gov.pl

Wsparcie finansowane będzie w ramach środków Funduszu Pracy

Informacja:

  • na witrynie internetowej:

 https://lwowekslaski.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/wsparcie-tworzenia-miejsc-pracy/refundacja-kosztow-wyposazenia-lub-doposazenia-stanowiska-pracy/

  • telefoniczna dotycząca refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy pod numerem: 75 782 42 24 do 26 wew. 275
Informacje o publikacji dokumentu